۱۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۹
کد خبر: ۵۷۰۶۴۴
مدیر حوزه علمیه خراسان:

حقوق بشر آمریکایی ابزاری برای قدرت های شیطانی است

مدیر حوزه علمیه خراسان گفت: حقوق بشر آمریکایی ابزاری برای قدرت های بزرگ شیطانی است و در اختیار شیطان بزرگ برای رسیدن به همه منافع همراه با نیرنگ خود قرار گرفته است.
مصباح عاملی

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام والمسلمین سید مصباح عاملی در نشست حقوق بشر آمریکایی از دیدگاه مقام معظم رهبری که در دانشگاه علوم اسلامی رضوی برگزار شد، گفت: مهم ترین مسأله در بحث حقوق بشر از ابتدای اجرایی شدن اعلامیه حقوق بشر مسأله خاستگاه حقوق بشر است.

وی افزود: خاستگاه حقوق بشر از دیدگاه اسلام و همه ادیان الهی منشأ دینی و الهی دارد و این در حالی است که حقوق بشر از دیدگاه تصویب کنندگان آن خواستگاهی سکولار و اومانیسم دارد.

حجت الاسلام والمسلمین عاملی این دو خاستگاه را دو درخت متفاوت دانست و خاطرنشان کرد: اگر این ها را دو درخت متصور کنیم هرگز نباید انتظار ثمره واحد نجات بخش برای انسان ها داشته باشیم چرا که خاستگاه، هدف، رویکرد و جهت حرکت این دو با یکدیگر متفاوت است.

وی تصریح کرد: حقوق بشری که خاستگاه آن دین و نگاهی توحیدی باشد عملکرد و ماهیتی الهی دارد و حقوق بشری که از سوی غرب تنظیم شده باشد عملکردی خودخواه خواهد داشت.

مدیر حوزه علمیه خراسان اظهار کرد: حقوق بشر آمریکایی ابزاری برای قدرت های بزرگ شیطانی است و در اختیار شیطان بزرگ برای رسیدن به همه منافع همراه با نیرنگ خود قرار گرفته است و این حقوق بشر ابزاری برای ظلم و نیرنگ شده است.

حجت الاسلام والمسلمین عاملی حقوق بشر را در اسلام مبتنی بر 4 رکن جهان بینی توحیدی، هویت واحد انسان ها، فطرت الهی و هدفمند بودن خلقت انسان دانست و گفت: انسانی که این نگاه را نسبت به حقوق بشر دارد فقط برای خود امتیاز قائل نیست و امتیاز ویژه ای برای دیگران قائل نخواهد شد.

وی با اشاره به رکن دوم افزود: با این نگاه که انسان هویتی واحد دارد همه انسان ها را در یک جایگاه خواهد دید و تقوا تنها امتیاز در برابر خداوند متعال است اما حقوق بشر سکولار این گونه نیست.

مدیر حوزه علمیه خراسان ابراز کرد: هدف خلقت انسان که هدفی والا است عبادت و نزدیک شدن به خداوند است و این موضوع نیز عین کمال برای انسان است.

حجت الاسلام والمسلمین عاملی نتیجه طبیعی این 4 رکن را عینیت بخشیدن به اعلامیه حقوق بشر دانست و گفت: این ارکان زمینه ای برای داشتن حقوق بشری مبتنی بر نگاه درست، بنیادین و درک درست از جامعه، جهان و انسان خواهد شد.

وی در پایان سخنان خود گفت: کسانی که نگاه درستی به این موضوع ندارند اصلا بشر را نمی شناسند تا بخواهند برای او حقوقی وضع کنند و به ظلم و ستم نسبت به مردم خواهند پرداخت اما باید این را بدانند که آزادی خواهان و موحدان در مقابل آن ها ایستادگی خواهند کرد./۸۶۴/د103/ب1

ارسال نظرات