۱۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۲
کد خبر: ۵۷۰۷۱۳
در قم برگزار می شود؛

همایش علمی سیره امام رضا آموزه ها و کارکردها

همایش علمی سیره امام رضا آموزه ها و کارکردها از سوی بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی نمایندگی قم با مشارکت انجمن های علمی حوزه علمیه و مراکز علمی برگزار می شود.
همایش علمی سیره امام رضا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام حمیدرضا مطهری در نشست خبری همایش علمی سیره امام رضا(ع) آموزه ها و کارکردها که ظهر امروز در سالن جلسات انجمن های علمی حوزه علمیه برگزار شد با تسلیت شهادت امام صادق(ع) گفت: جایگاه امام رضا(ع) نه تنها برای شیعیان بلکه برای تمامی مسلمانان ارزشمند است.

دبیر علمی همایش علمی سیره امام رضا(ع) آموزه ها و کارکردها ادامه داد: متأسفانه با وجود توجه همه جانبه نسبت به امام رضا(ع) و آثار فراوان در زمینه معارف ایشان، اثری جامع که در بر گیرنده تمام جنبه های زندگی و معارف امام رضا(ع) باشد وجود ندارد.

وی افزود: این دغدغه موجب شده است همایش علمی سیره امام رضا(ع) آموزه ها و کارکردها برگزار شود که رسانه ها نیز می توانند در ایجاد این دغدغه سهیم باشند زیرا آنها هستند که می توانند کمبودها را به اصحاب قلم تذکر دهند و آنها را به انجام دادن چنین کارهایی وادار کنند.

حجت الاسلام مطهری با اشاره به برنامه های همایش علمی سیره امام رضا(ع) آموزه ها و کارکردها گفت: این همایش 24 تیرماه از ساعت 8 تا 20 در قم سالن پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی از سوی بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی نمایندگی قم و مشارکت دبیرخانه انجمن های علمی حوزه علمیه و مراکز علمی برگزار می شود.

وی ادامه داد: این همایش در دو پنل صبح در زمینه مباحث قرآنی و کلامی و بعد از ظهر با در زمینه مباحث تاریخ و سیاست با حضور اساتیدی از جمله حجج اسلام مهدوی راد، نجف لک زایی، برنجکار، سعید جوادی آملی، ایزدهی، جباری و مطهری برگزار می شود.

دبیر علمی همایش علمی سیره امام رضا(ع) آموزه ها و کارکردها اضافه کرد: سبک زندگی اجتماعی امام رضا(ع)، نگاه تمدنی به آموزه های رضوی، سنجش روایات با قرآن، سیره سیاسی امام رضا(ع)، عقلانیت وحیانی در آموزه های رضوی و ولایت عهدی امام رضا آزمون مشروعیت خلافت عباسی از جمله محورهای این همایش است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: علاقه مندان به شرکت در این همایش می توانند جهت نام نویسی تا 23 تیرماه به سامانه اینترنتی همایش به نشانی Islamic-rf.ir یا به صورت حضوری از ساعت 8 تا 14 به بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی نمایندگی قم واقع در چهارراه شهدا ابتدای خیابان صفائیه مراجعه کنند و به شرکت کنندگان نیز گواهی اعطا می شود./1324/پ202/ب1

ارسال نظرات