۱۷ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۰
کد خبر: ۵۷۰۷۹۶
مسؤول مدرسه علمیه محمدیه قائمشهر:

اخلاق و رفتار طلبه باید دعوت کننده مردم به دین باشد

مسؤول مدرسه علمیه محمدیه قائمشهر با بیان این که یک طلبه باید مروج و مبلغ اسلام ناب در جامعه باشد، گفت: باید به گونه ای رفتار کنیم که وقتی مردم یک طلبه را می بینند شوق و تمایل آنها به دین و معنویت هر لحظه بیشتر شود.
آیت الله دارایی آیت الله دارایی آیت الله دارایی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، آیت الله محمد دارایی، مسؤول مدرسه علمیه محمدیه قائمشهر امروز در جمع طلاب شرکت کننده در دوره تابستانه مدرسه علمیه مسجد جامع نکا بر ضرورت تقویت نشاط علمی در مدارس علمیه تأکید کرد و گفت: نشاط علمی با تلاش و ممارست طلاب و مجموعه اساتید و مدیران مدارس محقق می شود.

وی با بیان این که زمان محدود است و استفاده بهینه از آن از سوی طلاب اهمیت دارد، افزود: وقت و زمان در حوزه دری گرانبها است که نباید از سوی طلاب مورد بی توجهی قرار گیرد.

استاد درس خارج حوزه علمیه مازندران با تأکید بر این که فرصت هایی که امروز در اختیار داریم به راحتی می گذرد و باید از این فرصت ها در جهت کسب علم، تقوا و معنویت استفاده کرد، بیان داشت: تحصیل علم اگر با تزکیه نفس همراه باشد سعادت و تعالی انسان را در پی خواهد داشت.

مسؤول مدرسه علمیه محمدیه قائمشهر با بیان این که خدمت به دین و مردم هدف مقدسی است که امروز طلاب و حوزویان عهده دار آن هستند، تصریح کرد: طلاب جوان باید قدر دان فرصت های امروز که به برکت انقلاب و نظام اسلامی فراهم شده بدانند چون در گذشته به واسطه حضور حکام دیکتاتور و رژیم پهلوی طلاب به راحتی اجازه تحصیل نداشتند.

آیت الله دارایی با تأکید بر این که اخلاق و رفتار یک طلبه باید کاملاً اسلامی باشد، خاطرنشان کرد: نباید به گونه ای رفتار کرد که مردم جامعه به ویژه نسل جوان از دین گریزان باشند.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که با بیان این که برخی رفتارها و اعمال ها موجب دین گریزی در جامعه می شود، تصریح کرد: طلاب و حوزویان باید با اخلاق و رفتار پسندیده و حاوی اخلاق و معنویت جامعه را به سوی دین و ارزش های الهی سوق دهند.

مسؤول مدرسه علمیه محمدیه قائمشهر با تأکید براین که طلاب جوان روابط حسنه خود را متن جامعه نباید کمرنگ کنند، افزود: هر چه سطح تعامل طلاب با مردم به ویژه نسل جوان بیشتر باشد تمایل مردم و جوانان به معارف دینی بیشتر خواهد شد.

وی با بیان این که امروز طلاب تنها باید فکر درس خواندن باشند و دغدغه ای جز علم آموزی در حوزه نداشته باشند، خاطرنشان کرد: طلبه ای که می خواهد در حوزه موفق باشد باید در طول روز یک برنامه مدون و مشخصی برای خود داشته باشد.

آیت الله دارایی با تأکید براین که طلبه ای که بخواهد در دوران تحصیل به مسائل حاشیه ای فکر کند و فرصت سوزی کند نمی تواند مسیر موفقیت در حوزه را طی کند، بیان داشت: اگر امروز می بینیم شخصیت هایی بزرگی در حوزه هستند و ماندگار شدند و آثار ارزشمندی از آنها به یادگار مانده به دلیل مجاهدت ها و تلاش های خستگی ناپذیری است که در طول دوران تحصیل انجام داده اند.

استاد درس خارج حوزه علمیه مازندران، روزمرگی و بی هدفی را یکی از مهم ترین آسیب های پیش روی دوران طلبگی عنوان کرد و گفت: در حوزه تعطیلی نداریم و طلبه ای که طالب علم دین است باید لحظه لحظه عمر خود را برای کسب علم و تقوا صرف کند.

وی با اشاره به این که امروز با وجود همه تبلیغات منفی و دروغین علیه روحانیت، هنوز هم مردم به این قشر اعتماد و اطمینان دارند، افزود: طلاب جوان باید به گونه ای درس بخوانند تا بتوانند نیازهای مردم و جامعه جوان را تأمین کنند چون جامعه به حوزه نیازمند است.

آیت الله دارایی با بیان این که امروز یکی از اهداف مهم دشمن ایجاد فاصله میان مردم و روحانیت است، گفت: این وظیفه حوزویان است با رفتار و اخلاق پسندیده و اسلامی مردم به ویژه جوانان را به سمت خود جذب کنند.

استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که این طلاب هستند که باید به دنبال علم بروند، افزود: زمینه و بسترهای لازم امروز کاملاً فراهم است و تنها باید با نیت پاک و الهی و هدف گذاری مناسب در این راه ارزشمند قرار گرفت.

وی با بیان این که یک طلبه باید مروج و مبلغ اسلام ناب در جامعه باشد، گفت: باید به گونه ای رفتار کنیم که وقتی مردم یک طلبه را می بینند شوق و تمایل آنها به دین و معنویت هر لحظه بیشتر شود./۹۵۰/پ203/ب1

ارسال نظرات