۱۷ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۷
کد خبر: ۵۷۰۸۲۶
رییس سازمان بسیج جامعه زنان تشریح کرد؛

برنامه‌های بزرگداشت هفته حجاب و عفاف

رییس سازمان بسیج جامعه زنان گفت: در ۳۱ استان برنامه‌های بزرگداشت هفته حجاب و عفاف را خواهیم داشت، که از ۱۹ تیرماه آغاز و تا ۲۵ تیر ادامه خواهد داشت.
مینو اصلانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مینو اصلانی رییس سازمان بسیج جامعه زنان امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت هفته حجاب و عفاف که در سازمان بسیج دانشجویی برگزار شد، گفت: درباره بزرگداشت هفته حجاب و عفاف ستاد مردمی طی یک ماه گذشته تشکیل شد.

وی افزود: حجاب و عفاف از اصول مترقی دین اسلام است و مردم ما به آن با دیده زیبا نگاه کردند و همیشه در کشور شاهد بودیم که زنان ما با عفاف و حجاب در جامعه حضور یافتند، در مقابل فرهنگ منحط غربی نسبت به زن صرفا نگاه جنسی و ابزاری دارد.

اصلانی با بیان اینکه امروز دشمن حجاب را محور حیازدایی قرار داده است و هالیوود سالهااست که با عفاف و حجاب سر ستیز دارد، عنوان کرد: آنان تلاش دارند حجاب را تحقیر کرده و چنین وانمود کنند که مانع رشد و پیشرفت است اما انقلاب اسلامی ثابت کرده است که حجاب سبب رشد زنان است.

رییس سازمان بسیج جامعه زنان درباره برنامه‌های هفته حجاب و عفاف، اظهار داشت: ما در 31 استان برنامه‌های بزرگداشت هفته حجاب و عفاف را خواهیم داشت، که از روز سه شنبه 19 تیر آغاز و تا دوشنبه 25 تیر ادامه خواهد داشت.

وی درباره اسامی روزهای هفته حجاب و عفاف، ابراز کرد: روز سه شنبه 19 تیر روز عفاف و حجاب، احترام به خویشتن و حقوق شهروندی؛ روز چهارشنبه 20 تیر روز عفاف و حجاب مظهر وقار، آرامش خانواده؛ روز پنجشنبه 21 تیر عفاف و حجاب اصالت ایرانی، هویت اسلامی؛ روز جمعه 22 تیر عفاف و حجاب، جهاد کبیر، وصیت شهیدان؛ روز شنبه 23 تیر عفاف و حجاب، تمدن اسلامی، نیاز جهانی؛ روز یکشنبه 24 تیر عفاف و حجاب، فریضه الهی، سیره فاطمی، اجتماع بزرگ مردمی حافظان حریم خانواده و روز دوشنبه 25 تیر روز عفاف و حجاب، امنیت اخلاقی، نشاط اجتماعی نامگذاری شده است.

اصلانی درباره شعار هفته حجاب و عفاف تحت این عنوان که «جاودانه باد قیام خونین گوهرشاد، عظیم‌ترین و مظلومانه‌ترین نهضت تاریخ جهان در دفاع از حجاب خطی که با خون گرفتیم» است، گفت: به مناسبت 21 تیر و سالگرد شهادت جمع کثیری از مردم مشهد در مقابله با کشف حجاب رضانی در مسجد گوهرشاد؛ اجتماع بزرگ مردمی حافظان حریم خانواده را خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه جامعه حریم خصوصی نیست، لباس پوشیدن در خیابان یک مساله شخصی نیست، و سلب امنیت روانی و آرامش خانوادگی حق انتخاب نیست، ادامه داد: روز 22 تیر برنامه‌ای تحت عنوان تبیین ضرورت تقیید به عفاف و حجاب از سوی خطبا در جامعه برگزار می‌کنیم که در کنار آن نیز نمایشگاه و غرفه‌های عفاف و حجاب در محل برگزاری نماز جمعه برپا خواهد شد.

رییس سازمان بسیج جامعه زنان افزود: روز چهارشنبه 20 تیر برنامه چادرهای آسمانی و مشاعره حجاب در موزه دفاع مقدس انقلاب اسلامی برگزار می‌شود، همچنین همزمان با ولادت حضرت معصومه (س) دختران به مسجد جمکران اعزام می‌شوند.

وی ادامه داد: برگزاری همایش وقار و افتخار با حضور ورزشکاران محجبه و همایش حریم زیبایی در سایه عفاف و تقدیر از کارآفرینان محجبه از دیگر برنامه‌ها در هفته حجاب و عفاف است./۸۱۳/پ202/ب1

ارسال نظرات