۱۷ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۹
کد خبر: ۵۷۰۸۳۹
حجت الاسلام پیرمحمدی:

دوره میثاق طلبگی با حضور بیش از ۱۵۰ طلبه جدیدالورود در حال برگزاری است

معاون تهذیب حوزه علمیه لرستان گفت: در دوره آموزشی میثاق طلبگی بیش از ۱۵۰ طلبه جدیدالورود در کلاس های اخلاقی تهذیبی شرکت می کنند.
میثاق طلبگی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام فضل الله پیرمحمدی، معاون تهذیب حوزه علمیه لرستان، بعدازظهر امروز در مراسم برگزاری دوره میثاق طلبگی که در دانشگاه فرهنگیان در حال برگزاری است، گفت: این دوره اخلاقی تهذیبی با شرکت پذیرفته شدگان جدیدالورود حوزه به مدت یک هفته ادامه دارد.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون بیش از 150 جوان لرستانی که در آزمون کتبی حوزه موفق شده اند، در دوره میثاق طلبگی شرکت دارند، افزود: امید است پذیرفته شدگان بایسته های لازم را زیر نظر اساتید برجسته فراگیرند.

معاون تهذیب حوزه علمیه لرستان تهذیب و اخلاق را شرط اول طلبگی خواند و گفت: طلاب در در این مرحله با اخلاق در حوزه و ویژگی های اخلاقی شایسته یک جوان طلبه را فرا می گیرند.

وی در ادامه یادآور شد: در دوره یک هفته میثاق طلبگی رسالت، اهداف طلبگی و تبلیغ برای پذیرفته شدگان تبیین و تشریح می شود.

حجت الاسلام پیرمحمدی بیان کرد: طلاب باید از این فرصت ها بهره مند شوند و در کلاس های درس اخلاق بایسته های لازم ویژه یک طلبه موفق را فرا گرفته و در مسیر طلبگی الگو قرار دهند.

وی یادآور شد: طلابی که موفق به گذراندن دوره میثاق طبگی شوند، در دوره 20 روزه اختبار و تثبیت در مدارس علمیه شرکت خواهند کرد.

معاون تهذیب حوزه علمیه لرستان با تأکید بر اینکه طلاب باید شئونات طلبگی را رعایت کنند، اظهار داشت: طلبه موفق نباید فرصت سوزی کند و باید از فرصت تحصیل در حوزه در راستای تهذیب نفس و خودسازی بهره مند شود./۹۴۵۱/پ203/ب1

ارسال نظرات