۱۷ تير ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۶
کد خبر: ۵۷۰۸۵۷
با رویکرد حمایت از کالای ایرانی برگزار شد؛

نشست خبری چارچوب ضربه ملی به جنگ اقتصادی آمریکا علیه ایرانیان

نشست خبری چارچوب ضربه ملی به جنگ اقتصادی آمریکا علیه ایرانیان در سازمان بسیج اساتید کشور با رویکرد حمایت از کالای ایرانی برگزار شد.
حمایت از کالای ایرانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، نورالله قیصری دبیر ستاد اندیشکده های راهبردی بسیج اساتید کشور در نشست خبری که امروز در سازمان بسیج اساتید کشور با رویکرد حمایت از کالای ایرانی و رونمایی از بسته سیاستی استادان بسیجی در مقابل تروریسم اقتصادی- اجتماعی غرب علیه جمهوری اسلامی ایران برگزار شد، گفت: اقتصاد ما یک اقتصاد تاریخی است که از ابتدا و از دوره رضاشاه پهلوی اقتصادی درون زا نبوده و از محل درآمدهای نفتی، برنامه‌های توسعه سالانه کشور طراحی می‌شده‌ است.

وی افزود: بعد از انقلاب نیز هر گاه در زمینه صادرات و بحران‌های ارزی با مشکل روبرو می‌شویم، مزمن‌های ساختار اقتصادی بروز پیدا می‌کنند و در عرصه های مختلف آثار خود را نشان می‌دهند.

دبیر ستاد اندیشکده های راهبردی بسیج اساتید کشور ابراز داشت: با توجه به پیچیدگی اقتصاد جهان و ایران و بزرگ بودن آن، حوزه‌های کنترلی از حالت سنتی خارج شده و به صورت جهشی در حوزه‌های مختلف ارز، مسکن، بانکداری، امنیت قضایی دچار بحران می‌شود که ریشه در وابسته بودن اقتصاد ایران دارد و سبب افسارگسیختگی قیمت‌ها در بازار آزاد می‌شود.

وی اظهار داشت: امنیت اقتصادی را نمی ‌توان از سایر حوزه‌های امنیت در جامعه جدا کرد و باید نگرشی همه جانبه به امنیت داشت. امنیت اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی، دفاعی و .. با یکدیگر ارتباط تنگاتنگی دارند که باید هر یک در جایگاه خود مورد بحث و بررسی قرار گیرد که در طراحی بسته سیاستی استادان بسیجی در مقابل تروریسم اقتصادی- اجتماعی غرب علیه جمهوری اسلامی ایران مورد توجه قرار گرفته است.

قیصری ابراز داشت: در امنیت اقتصاد باید به دو بُعد فیزیک و روح اقتصاد توجه داشت که متاسفانه ما در قسمت هویت اقتصاد درون زا برای امور بین المللی، خلا فکری داریم.

وی افزود: بخشی از بسته سیاستی استادان بسیجی در مقابل تروریسم اقتصادی- اجتماعی غرب علیه جمهوری اسلامی ایران مربوط به وضعیتی است که در مرحله دوم بعد از خروج آمریکا از برجام با آن روبرو خواهیم شد که این بسته راهکارهایی پیشنهاد می کند تا در شرایط سخت، مبادلات با بازارهای جهانی و بازار فروش نفت حفظ شود.

دبیر ستاد اندیشکده های راهبردی بسیج اساتید کشور ابراز داشت: در واقع بعد از ۱۸۰ روز دیگر که دور دوم تحریم‌ها آغاز می‌شود، این بسته در راستای مهار چالش‌های دور دوم است که به دست دولت و مجمع تشخیص مصلحت نظام و نهادهایی که تصمیم‌گیری‌های کلان اقتصادی کشور را به عهده دارند ارائه خواهد شد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: بخش عمده بالارفتن قیمت‌ها و گرانی، تاثیر روانی آن است. اقتصاد ما جزء ۱۶ اقتصاد بزرگ دنیاست و تحمل این ضربه ها را دارد. بسته سیاستی استادان بسیجی در مقابل تروریسم اقتصادی- اجتماعی غرب علیه جمهوری اسلامی ایران در زمینه ارتباطات پولی، معاملات خارجی و ارزی پیشنهادات راهگشایی دارد./۹۶۹/پ202/ب1

ارسال نظرات