۱۸ تير ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۰
کد خبر: ۵۷۰۸۷۳

مسابقات قرآنی سازمان اوقاف در آذربایجان‌شرقی پایان یافت

مرحله استانی چهل و یکمین دوره مسابقات قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه در آذربایجان‌شرقی با معرفی و تجلیل از برگزیدگان به کار خود پایان داد.
مسابقات قرآنی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت‌الاسلام علی مصائبی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی، روز گذشته در اختتامیه چهل و یکمین دوره مسابقات استانی قرآن کریم که در دانشگاه هنر اسلامی تبریز برگزار شد، اظهار داشت: برگزیدگان مرحله‌ شهرستانی مسابقات قرآنی اوقاف به مراحل استانی، کشوری و در نهایت بین‌المللی راه پیدا می‌کنند.

حجت الاسلام مصائبی، با بیان این‌که بیش از دو هزار نفر در مرحله شهرستانی مسابقات، شرکت داشته‌اند، خاطرنشان کرد: با احتساب شرکت‌کنندگان در مسابقات قرآنی زیر ۱۸ سال که از سوی آموزش و پرورش با همکاری اوقاف و امور خیریه انجام می‌گیرد، در مجموع شش هزار نفر در مسابقات قرآنی استان شرکت کردند.

وی با بیان این‌که از میان دو هزار شرکت‌کننده در مرحله شهرستانی، ۴۹۴ به مرحله استانی راه یافتند، گفت: در پایان این دوره از مسابقات ۴۳ نفر برگزیده شده و به مرحله کشوری راه یافتند که امیدواریم در مسابقات کشوری نیز خوش درخشیده و شاهد حضورشان در مسابقات بین‌المللی باشیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی، یکی از مهم‌ترین اهداف برگزاری این مسابقات را شناسایی استعدادهای قرآنی در نقاظ مختلف کشور دانست و تصریح کرد: پیش از برگزاری مسابقات برای ارتقا سطح شرکت‌کنندگان، اقدام به برگزای کلاس‌های رفع اشکال کردیم، که با نتایج مطلوبی همراه بود.

حجت الاسلام مصائبی با بیان این‌که تا پایان سال‌جاری در تمامی شهرها‌ی استان یک مرکز تخصصی قرآنی خواهیم داشت. گفت: تاکنون ۱۰ مرکز افتتاح شده و مابقی نیز طی روزهای آتی افتتاح خواهند شد، اعتقاد داریم ترویج فرهنگ قرآنی نیازمند زیرساخت‌هایی است که باید فراهم شوند.

همچنین مجید خدابخش، استاندار آذربایجان‌شرقی، در سخنانی با اشاره به این‌که قرآن کریم برای تمامی رفتارها و امور بشری برنامه و توصیه دارد، اظهار داشت: عمل به آیات قرآنی، جامعه بشری را نورانی می‌کند، در حقیقت قرائت، ترتیل و حفظ آیات، مقدمه‌ای برای عمل به قرآن است.

استاندار آذربایجان‌شرقی عمل به آیات قرآنی را آرامش‌بخش جوامع بشری و رمز رهایی از گرفتاری‌ها و آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی دانست و افزود: باید از قرآن بینش بگیریم و جامعه را با قرآن مانوس کنیم، عمل به قرآن، رفتار، فکر و قلب انسان را سلیم کرده و این قلب سلیم در آخرت نجات‌بخش انسان خواهد بود./935//۲۰۳/خ

ارسال نظرات