۱۸ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۰
کد خبر: ۵۷۰۸۸۷
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی:

شعار امسال دهه کرامت خدمت کریمانه به‌رسم اهل‌بیت است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی بابیان اینکه مسجد نقطه اتصال میان توحید و اجتماع است گفت: شعار امسال دهه کرامت خدمت کریمانه به‌رسم اهل‌بیت(ع) است.
دکتر جعفر مروارید مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، جعفر مروارید مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی عصر امروز در جمع اعضای کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در تالار نور گفت: مسأله اوقات فراغت با توجه به اختیار انتخاب و تأثیری که در رفتارهای اجتماعی دارد بسیار مهم است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی با اشاره به این‌که مساجد انتقال‌دهنده فرهنگ جامعه هستند اظهار کرد: بهترین مکان‌هایی که ارزش‌ها را از نسل قدیم به نسل جدید انتقال می‌دهد همین مساجد هستند جامعه تغییر پیداکرده و نگاه جوانان عوض‌شده است.

وی یادآور شد: امروزه ارزش‌ها موردتهاجم قرارگرفته و باید زیبایی کلام ائمه (ع) را نشان دهیم ما موظف به استفاده از شیوه‌های جدید هستیم اگر به‌عنوان متولیان فرهنگی این زیبایی‌ها رانشان دهیم کشور از تهاجم فرهنگی مصون می‌ماند.

مروارید با اشاره به نقش ولایت در برنامه‌های اوقات فراغت خاطرنشان کرد: جوانان مخاطب طرح هستند و باید ولایت را به‌عنوان چتر بلند حمایتی بر سر آنان بگذاریم. آینده را وقتی می‌توانیم برای جوان ترسیم کنیم که گذشته را برای او به‌خوبی نشان دهیم.

وی تصریح کرد: مشهد مهد تاریخ و فرهنگ است و باید جوانان را با مفهوم هویت و جهان اسلام آشنا کنیم. در طرح اوقات فراغت بخشی از برنامه‌ها را به معرفی تاریخ و هویت این شهر قرار دهید مسجد در کنار بازار مدرسه و حوزه می‌تواند باعث قدرت و تقویت هویت اجتماعی ما شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در ادامه همچنین گفت: مسجد پایگاه مردمی و باید از رسانه استفاده کند رسانه نقاد اجتماع و تریبون مطالبات و خواسته‌های اجتماعی است سبک زندگی ایرانی اسلامی در مساجد پا گرفته و مسجد ظهور اجتماعی مؤمنانه بوده است.

وی با اشاره به این‌که مسجد عبادت را بازندگی مرتبط کرده افزود: طرح اوقات فراغت باید به سمت اتحاد و انسجام‌بخشی پیش رود باید از فکر جوانان بسیجی استفاده کنیم در سالی که دچار فشار اقتصادی و حمایت از کالای ایرانی هستیم از ظرفیت مساجد بیشتر استفاده شود.

مروارید سپس برنامه‌های دهه کرامت را اعلام و اظهار کرد: مشارکت در گلباران حرم مطهر رضوی در روز میلاد حضرت معصومه (ع) و حضرت امام رضا(ع)، برگزاری محافل قرآنی، برپایی نمایشگاه کتاب رضوی در مشهد و پنج شهر استان، 200 جشن ویژه خواهران، 100 جشن روستایی، 50 نشست فرهنگی ازجمله برنامه‌های ارشاد در این ایام است.

وی افتتاح کانون‌های فرهنگی هنری امام رضا(ع)، مسابقه کتاب‌خوانی رضوی، هشت جشن بزرگ شهرستانی طراحی و چاپ پوستر گلباران حرم را از دیگر برنامه‌های ارشاد در این ایام برشمرد./ 934//۲۰۲/خ

    

ارسال نظرات