۱۸ تير ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۳
کد خبر: ۵۷۰۸۹۲
در شب شهادت امام صادق؛

یادواره ۲۲۰ شهید شهرستان فارسان برگزار شد

یادواره ۲۲۰ شهید شهرستان فارسان، در شب شهادت امام صادق(ع) و همزمان با سالروز ورود رهبر معظم انقلاب به گزار شهدای این شهرستان با حضور معاون نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی، علما و روحانیان، خانواده معظم شهدا و عموم مردم برگزار شد.
یادواره شهدای شهرستان فارسان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، یادواره 220 شهید شهرستان فارسان، در شب شهادت امام صادق(ع) و همزمان با سالروز ورود رهبر معظم انقلاب به گزار شهدای این شهرستان با حضور معاون نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی، علما و روحانیان، خانواده معظم شهدا و عموم مردم برگزار شد.

در ابتدای این مراسم معنوی حجت الاسلام محسن ملکپور، امام جمعه فارسان با اشاره به اینکه زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا کمتر از شهدا نیست، گفت: امنیت، آرامش و آسایش امروز کشور مدیون رشادتهای دیروز شهدا است که باید قدردان آنها باشیم.

وی حرکت در مسیر سبک زندگی شهدا را مهمترین نیاز امروز کشور و جامعه بیان کرد و افزود: باید بکوشیم سبک زندگی شهدا در بین عموم مردم نهادینه و فراگیر شود چراکه سیره و منش شهدا راهگشای مشکلات امروز کشور است.

امام جمعه فارسان با بیان اینکه دشمن نمی خواهد بین نسل گذشته و نسل امروز جامعه ارتباط قلبی و معنوی برقرار شود، گفت: دشمن به دنبال فاصله انداختن بین نسل های این مرز و بوم است چراکه نمی خواهد جوان امروزی بداند جوان دیروز چگونه با دست خالی در برابر تمام دنیا ایستاد و اجازه نداد حتی یک وجب از خاک ایران اسلامی جدا شود.

حجت الاسلام ملکپور خاطرنشان کرد: باید جوانان با الگوگیری از شهدا در همه عرصه های کشور با فرمان آتش به اختیار رهبری وارد میدان عمل شوند و نگذارند بی تفاوتی در بین عموم مردم فراگیر شود و این مهمترین رسالت امروز آنها است.

در ادامه این مراسم امیر سرتیپ علی سامانی، معاون نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی به تشریح مهمترین پایه ها و ارکان نظام اسلامی پرداخت و گفت: ولایت فقیه، مردم و نیروهای مسلح سه پایه و رکن اصلی نظام اسلامی هستند که نقش آنها در شکل گیری و استمرار نظام اسلامی به یقین غیرقابل انکار است.

علی کاظمی، نماینده مردم شهرستان فارسان در مجلس شورای اسلامی نیز در ادامه این مراسم، شهدا را محور اتحاد مردم ایران برشمرد و افزود: اتحاد و همدلی در همه دوران ها رمز موفقیت نظام اسلامی بوده است که ضرورت آن در شرایط کنونی جامعه بیش از همیشه احساس می شود.

وی با بیان اینکه مردم استان چهارمحال و بختیاری همیشه پشتیبان نظام و انقلاب بوده اند، خاطرنشان کرد: مسؤولان باید قدردان مردم باشند و بدانند رفع مشکلات مردم همان خواسته شهدا است؛ شهدا رفتند تا مردم در رفاه و آسایش باشند و خدچه ای به نظام و ارزشهای دینی وارد نشود.

در پایان نیز مراسم سوگواری و عزاداری با حضور حاضران برگزار شد؛ مردم در عزای صادق آل محمد بر سر و سینه زدند و اشک ماتم ریختند./9457//۲۰۳/خ

ارسال نظرات