۱۸ تير ۱۳۹۷ - ۲۳:۵۷
کد خبر: ۵۷۰۹۰۰
استاد حوزه علمیه:

گسترش اسلام و مذهب شیعه مرهون تلاش‌های خالصانه امام صادق است

استاد حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: گسترش اسلام و مذهب شیعه مرهون تلاش‌ها و رنج‌های امام صادق (ع) است؛ چراکه این امام همام اسلام اصیل را از زیر حجاب تیره‌وتار اسلام اموی آشکار کردند.
امام صادق علیه‌‌السلام

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام علیرضا احمدی، استاد حوزه علمیه خراسان شمالی، امروز در مراسم عزاداری امام صادق (ع)، با اشاره به نقش امام صادق (ع) در تبیین و گسترش مذهب تشیع، اظهار داشت: نقش امام صادق (ع) در تبیین و ترویج اسلام و مذهب تشیع بی‌بدیل است.

وی افزود: با توجه به اینکه در عصر زندگی امام صادق (ع) دوران خفقان بنی‌امیه پایان پذیرفته و دوران خلافت عباسیان آغازشده بود امام (ع) از این فرصت استفاده کرده و به احیا و بازسازی سبک زندگی اسلامی و توحیدی بر مبنای ایمان، اعتقاد و فرهنگ دینی پرداختند.

حجت‌الاسلام احمدی اضافه کرد: با توجه به مجموعه شرایط اجتماعی، سیاسی و فرهنگی جامعه آن زمان امام صادق (ع) با آموزش معارف کلامی، اخلاقی، اجتماعی و علوم مختلف موردنیاز جامعه به مردم اهداف متعالی اسلامی را در جامعه آن زمان رواج دادند.

وی ادامه داد: امام صادق (ع) برای گسترش اسلام و مذهب تشیع خدمات ارزشمندی انجام داده و با تربیت شاگردان بسیاری به جامعه اسلام و مسلمین حیات تازه‌ای بخشیدند و فرهنگ ناب تشیع که از متن اسلام محمدی و علوی نشأت گرفته بود را به جهانیان عرضه کردند.

حجت‌الاسلام احمدی با بیان اینکه عالم اسلام و جهان علم تا ابد مدیون تلاش‌های این امام بزرگوار است، تصریح کرد: امام صادق (ع) با بیان احادیث و دعاهای زیادی در موضوعات مختلف و آموزش و تربیت چهار هزار نفر، اسلام و فقهِ اسلامی را از دیدگاه ائمه اطهار (ع) به مردم معرفی کردند.

وی خاطرنشان کرد: خدمات امام صادق (ع) به اسلام و دنیای علم بسیار زیاد است؛ چراکه افزون بر شرایط سیاسی، اجتماعی و فرهنگی آن زمان، عمر بابرکت و طولانی آن حضرت نسبت به امامان دیگر هم سبب گسترش علوم و معارف گوناگون در دوران امامت آن حضرت شد.

حجت‌الاسلام احمدی افزود: اینکه امروزه مذهب شیعه به‌عنوان مذهب جعفری شناخته می‌شود به دلیل تلاش‌های بسیاری است که امام صادق (ع) برای تبیین و گسترش مذهب شیعه انجام داده است و می‌توان به‌جرئت بیان کرد که مکتب این امام بزرگوار در همه ابعاد اخلاقی، فلسفی، اجتماعی و... سرآمد همه مکاتب است.

این استاد حوزه علمیه در پایان با بیان اینکه ایام شهادت ائمه (ع) فرصتی برای آشنایی بیشتر مردم با اهل‌بیت (ع) و تبیین معارف دینی است، گفت: طلاب، روحانیان و ائمه جماعات باید از این فرصت‌ها برای تبلیغ، ترویج و تبیین معارف دینی و اسلامی بهره برند./9314/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات