۱۸ تير ۱۳۹۷ - ۲۲:۲۵
کد خبر: ۵۷۰۹۴۲
در بیت آیت الله وحیدی گلپایگانی؛

مراسم سوگواری شهادت امام صادق برگزار شد

مراسم سوگواری شهادت امام صادق(ع) در بیت آیت الله وحیدی گلپایگانی برگزار شد.
عکس عکس عکس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم سوگواری شهادت امام صادق(ع) در بیت «آیت الله وحیدی گلپایگانی» با سخنرانی حجت الاسلام مهدی سروش محلاتی برگزار شد.

حجت الاسلام محلاتی در این مراسم گفت: علامه شریف قرشی در موسوعه امام صادق(ع) نام 4672 نفر از شاگردان حضرت جعفر صادق(ع) را آورده است. ضمن اینکه حضرت احتمالا شاگردان بیشتری داشته اند ولی نام برخی از آنها موجود نیست.

وی افزود: برخی از شاگردان برجسته امام صادق(ع) در شهرهای دیگر از جمله کوفه ساکن بودند اما برای استفاده از محضر علمی آن امام همام به مدینه می آمدند. بنابراین همه 4 هزار شاگرد حضرت جعفر(ع) همزمان در کلاس درس ایشان شرکت نمی کردند.

استاد حوزه علمیه بیان داشت: امام صادق(ع) 35 سال امامت امت را بر عهده داشتند و در این میان، صرفا 3 سال حوزه علمیه تشکیل دادند و 32 سال دیگر در زندان یا احضار یا تبعید بودند. حکومت ستمگر بنی امیه یا بنی عباس، مدام حضرت جعفر(ع) را تحت فشار قرار می دادند.

حجت الاسلام محلاتی با بیان اینکه شخصیت برجسته علمی و فقهی امام جعفر صادق(ع) مورد تایید ائمه مذاهب اهل سنت است، گفت: همه آنها خود را از نظر علمی در سطحی بسیار پایین تر از حضرت جعفر بن محمد(ع) معرفی کرده‌اند. از امام صادق(ع) به تنهایی بیشتر از سایر اهل بیت(ع) روایت و حدیث نقل شده است. بعد از حضرت جعفر(ع)، بیشترین روایات از امیرمومنان علی(ع) نقل شده است.

وی ادامه داد: ابی فتح شهرستانی، که نسبت به شیعیان بسیار بد دهان و هتاک بود، نسبت به شخصیت و مقام علمی و جایگاه فقهی حضرت جعفر صادق(ع) با احترام بسیار یاد می‌کند و می‌گوید علم از جعفر بن محمد(ع) سرچشمه می‌گیرد. حضرت صادق(ع) با نظم و دقت ویژه‌ای مطالب اعتقادی و معرفتی را بیان می کردند. آموزه‌های امام صادق(ع) هویت دینی و مذهبی تشیع را در طول تاریخ حفظ کرد.

استاد حوزه علمیه عنوان کرد: شخصیت علمی و اخلاقی حضرت صادق(ع) افزون بر شیعیان و اهل سنت، بسیار مورد احترام و تکریم برخی از مسیحیان و دانشمندان عالم است.

یادآور می شود مراسم سوگواری شهادت جانسوز حضرت جعفر صادق(ع) همه ساله در بیت آیت الله وحیدی گلپایگانی از نمایندگان مراجع تقلید، برگزار می شود و علاقمندان برای کسب اطلاعات بیشتر در این باره می توانند با شماره 09124775084 تماس بگیرند./813/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات