۱۹ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۵
کد خبر: ۵۷۰۹۴۷
حجت الاسلام میرباقری:

تبعیت از مکتب اهل بیت پویایی جامعه را تضمین می‌کند

استاد حوزه علمیه گفت: جامعه‌ای پویا است که سیاست و اقتصاد آن براساس مکتب اهل بیت(ع) تنظیم شده باشد، امروز اگر برخی شبهات اعتقادی که در فضای مجازی منتشر می‌شود را باور دارند به خاطر آن است که آنان از اهل بیت(ع) فاصله گرفته و اعتقادشان در حال تضعیف شدن است.
حجت‌الاسلام میرباقری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام حمید میرباقری استاد حوزه علمیه، شب گذشته در مراسمی که به مناسبت شهادت امام صادق(ع) در حوزه علمیه حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برگزار شد، گفت: امام علی(ع) می‌فرمایند: اهل بیت(ع) پناهگاه کتاب‌های آسمانی هستند و در جای دیگر می‌فرمایند: اگر بالش خلافت در اختیار من بود برای هر یک از ادیان آسمانی براساس کتاب آنان فتوا می‌دادم.

وی افزود: اعلم انسان‌ها کسانی هستند که بر همه آرا اشراف داشته باشند و اهل بیت(ع) چنین بودند. امام صادق(ع) می‌فرمایند: مثل اهل بیت(ع) همانند آن کوه‌هایی است که بر روی زمین استوار است، خداوند کوه‌ها را بر زمین میخ کوب کرده تا لرزش زمین کنترل شود؛ بنابراین کسانی که با اهل بیت(ع) هستند آرامش واقعی دارند.

حجت الاسلام میرباقری با بیان اینکه اهل بیت(ع) شبهات اعتقادی و اخلاقی را پاسخ داده‌اند، ابراز کرد: جامعه‌ای پویا است که سیاست و اقتصاد آن براساس مکتب اهل بیت(ع) تنظیم شده باشد امروز اگر برخی شبهات اعتقادی که در فضای مجازی منتشر می‌شود را باور دارند به خاطر آن است که آنان از اهل بیت(ع) فاصله گرفته و اعتقادشان در حال تضعیف شدن است.

استاد حوزه علمیه با تاکید بر اینکه امام صادق(ع) احیا کننده دین و سنت بودند، اظهار داشت: خداوند به واسطه این خانواده کمر دین را راست کرد. در دوران امام صادق(ع) شرایط به گونه‌ای بود که حضرت توانستند هزاران شاگرد تربیت کنند و آنان را برای تبلیغ معارف اسلامی به اقصی نقاط جامعه اسلامی اعزام داشتند.

وی افزود: امام صادق(ع) نقل حدیث را احیا کردند و با افکار الحادی وارداتی به مبارزه پرداختند و به شبهات پاسخ می‌دادند. ایشان با استدلال و منطق با دیگران سخن می‌گفتند و با موعظه حسنه و مجادله احسن افراد بسیاری را به خود جذب کردند.

حجت الاسلام میرباقری با بیان اینکه اهل بیت(ع) حجت خداوند بوده و به وحی الهی متصل هستند، خاطرنشان کرد: امام صادق(ع) پایه گذار فقه بودند ایشان غبار را از آینه توحید کنار زدند و دین را به صورت واقعی به مردم نشان دادند./813/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات