۲۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۳
کد خبر: ۵۷۱۰۵۶
با رقابت ۱۶۰ قرآن‌آموز؛

مرحله استانی چهل و یکمین دوره مسابقات قرآن کریم در خراسان شمالی برگزار شد

مرحله استانی چهل و یکمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم با رقابت ۱۶۰ نفر از نفرات برتر شهرستان‌های هشتگانه خراسان شمالی در بجنورد برگزار شد.
مسابقات قرآن

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، مرحله استانی چهل و یکمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم، امروز چهارشنبه 20 تیرماه با حضور نفرات برتر هشت شهرستان استان در بجنورد برگزار شد.

سیدمحمدجوادرئوف سید نژاد، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی، در حاشیه این مسابقات، اظهار کرد: مرحله استانی چهل و یکمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم با رقابت بین برگزیدگان مرحله شهرستانی و به میزبانی بجنورد در آستان مقدس امامزاده سید عباس (ع) بجنورد ویژه برادران و دانشکده علوم قرآنی ویژه خواهران برگزار شد.

وی اضافه کرد: مرحله شهرستانی مسابقات قرآنی در اواخر خردادماه در شهرستان‌های هشت‌گانه استان برگزار شده بود و برگزیدگان رشته‌های مختلف که درمجموع 160 نفر بودند به مرحله استانی راه یافتند.

حجت‌الاسلام رئوف سید نژاد ادامه داد: در مرحله شهرستانی چهل و یکمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم که در دو بخش حفظ و قرائت و آواها و نغمات دینی و قرآنی در استان برگزار شد هزار نفر با یکدیگر به رقابت پرداختند که از این تعداد 160 نفر به مرحله استانی راه یافتند.

این مسؤول در ادامه با اشاره به برگزاری مرحله استانی چهل و یکمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در خراسان شمالی، خاطرنشان کرد: برگزیدگان مرحله شهرستانی مسابقات قرآن کریم در مرحله استانی در چهار رشته حفظ که شامل حفظ پنج جزء، حفظ ۱۰ جزء، حفظ بیست جزء و حفظ کل می‌شود و رشته‌های تحقیق، ترتیل، اذان و دعاخوانی با یکدیگر به رقابت پرداختند.

وی با بیان اینکه داوری این دوره از مسابقات را داوران کشوری و بومی استان بر عهده داشتند، تصریح کرد: در مرحله استانی چهل و یکمین دوره مسابقات قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه در خراسان شمالی ۱۲ داور شامل شش داور برادر و شش داور خواهر از داوران کشوری و بومی استان حضور داشتند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی در پایان گفت: مرحله کشوری چهل و یکمین دوره مسابقات قرآن در شهریورماه سال جاری برگزار می‌شود و بر اساس ابلاغ دستورالعمل اداره امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه این دوره از مسابقات در دو بخش ویژه بزرگ‌سالان به‌صورت مجزا برای خواهران و برادران برگزار می‌شود./9314//۲۰۳/خ

ارسال نظرات