۲۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۰
کد خبر: ۵۷۱۱۳۳
در نشست خبری جشن های زیر سایه خورشید مطرح شد؛

تبیین فعالیت های کاروان های رضوی در داخل و خارج از کشور

مدیر عامل موسسه جوانان آستان قدس رضوی ضمن ارائه سوابقی از دوره های گذشته جشن های زیر سایه خورشید، از رشد فعالیت کاروان های رضوی در یازدهمین دوره خبر داد و به تبیین اهداف طرح و ثمرات برنامه پرداخت.
مختاری مدیرعامل موسسه جوانان آستان قدس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، مجتبی مختاری، مدیرعامل موسسه جوانان آستان قدس رضوی در نشست خبری جشن های زیر سایه خورشید که همزمان در سراسر کشور برگزار شد به ارائه گزارشی مختصر از سابقه این جشن ها و بیان فعالیت های آینده پرداخت.

مختاری گفت: اکنون در آستانه برگزاری یازدهمین دوره جشن های  زیر سایه خورشید هستیم در حالی که سابقه این کار به سال 86 بر می گردد. این صرفا یک حرکت کاروان های متشکل از مداح و مبلغ و خدام نیست بلکه یک حرکت زیارت از راه دور است. حدود چهل نوع مخاطب دارد که در این مواجهه پیام و سلام آقا را دریافت می کنند.

تبیین اهداف طرح جشن های زیرسایه خورشید
وی هدف کلی این طرح را فرهنگ سازی امید و شادابی، زمینه‌سازی گسترش محبت به آستان ائمه(ع)، ارائه معارف ناب موجود در سنت و سیره رضوی، مشارکت نهادهای ملی و ترغیب و حمایت از حرکت‌های مردمی معرفی کرد که در کنار آن اهدافی نظیر ترویج سنت و سیره امام رضا(ع) متناسب با نیاز مخاطب، پاسداشت دهه کرامت، بسترسازی افزایش امید و فراگیری همبستگی و شادی و نشاط معنوی در جامعه، ایجاد بستر برقراری ارتباط معنوی با امام رضا(ع) نیز محقق خواهد شد.

حضور 75 کاروان در شهرستان ها و برگزاری 9 هزار برنامه فرهنگی

مدیرعامل موسسه جوانان آستان قدس رضوی گفت: با یک رشد 37 درصدی نسبت به سال گذشته، امسال تمام شهرستان های کشور را با 75 کاروان پوشش می دهیم و در 1500 نقطه جغرافیایی حضور خواهیم داشت.

وی افزود: 9000 هزار برنامه فرهنگی توسط 2000 تشکل با همراهی نوجوانان و جوانان عاشق و دلباخته حضرت رضا(ع) در سراسر کشور در قالب جشن‌های مردمی انجام می شود. ضمن اینکه امسال جشنهای دخترانه « مثل معصومه» را با حضور 8 هزار نفر از دختران برگزار خواهیم کرد.

وی ادامه داد: برنامه های این کاروان ها در قالب دیدار با نمایندگان ولی فقیه استان‌ها و ائمه جمعه سراسر کشور، علمای ادیان و مذاهب گوناگون، و نیز اعزام گروه‌های امدادی و پزشکی همراه با کاروان‌ به مناطق محروم، دیدار با خانواده معزز شهدا، ایثارگران، جانبازان، حضور در بیمارستان‌ها، پادگان و زندان‌ها، مراکز اصلاح تعلیم و تربیت، منازل بیماران خاص، خانه سالمندان، دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی تدارک دیده شده است.

توجه به عنوان سال و تولید ملی در جشن های زیرسایه خورشید

مختاری گفت: با توجه به عنوان سال، برنامه حضور در مراکز صنعتی سبک و سنگین، کارخانه‌ها و کارگاه‌های تولیدی خرد و کلان، بازار و در بین فروشندگان و تولیدکنندگان کالای ایرانی، حضور در مراکز تولیدی و مطالعاتی دانش بینان، در کنار قدردانی از صنعتگران، کارآفرینان و دانشمندان و کارگران خواهیم داشت.

وی افزود: حضور در سایت های موشکی و هسته ای و موسسات تولید علم و دانش بنیان هم امسال در برنامه خواهد بود که با هدف حمایت صورت می گیرد.

حضور در 15 کشور از سه قاره آسیا، آفریقا و اروپا

مختاری در بخش فعالیت بین الملل کاروان های رضوی در جشن های زیر سایه خورشید گفت: در سال جاری در حوزه بین الملل جشن‌های «زیر سایه خورشید» در سه قاره آسیا، آفریقا و اروپا برگزار خواهد شد. در مجموع 15 کشور را هدف داریم که مخاطب ما شیعه، اهل سنت، علوی ها، ارامنه، بودایی ها و ادیان مختلف خواهند بود که در قالب نهاد های مردمی میزبان ما نیز خواهند بود.

وی افزود: به طور کلی در بخش هزینه ها امسال با اینکه افزایش بودجه نداشتیم اما گسترش فعالیت داریم و این به برکت نام حضرت رضا(ع) و با کمک نهادهای مردمی میزبان در داخل و خارج کشور است.

ثمرات حضور کاروان های رضوی در مناطق مختلف و رونمایی از بسته های فرهنگی متبرک
مدیر عامل موسسه جوانان آستان قدس رضوی گفت: ثمرات حضور این کاروان ها در نقاط مختلف کشور به خصوص در مناطق ضعیف و روستایی، در بخش عمران با همراهی مردم و مسولان، تهیه جهیزیه، اطعام مردمی، آزاد سازی زندانیان و بخشش برخی از اعدامی ها و مواردی از این دست که از کرامت حضرت رضا(ع) بوده و بسیار قابل توجه است.

وی در پایان نشست خبری در مراسم رونمایی از بسته های فرهنگی و متبرک این دوره از جشن های زیر سایه خورشید گفت: حدود 3 میلیون بسته متبرک و فرهنگی در کنار سایر هدایا در استان‌ها و شهرستان‌های مختلف کشور بین عاشقان و دلباختگان امام هشتم(ع) توزیع خواهد شد./933/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات