۲۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۳
کد خبر: ۵۷۱۱۳۹

حجاب و عفاف موجب حفظ عزت و کرامت زنان می شود

در بیانیه بنیاد عفاف و حجاب استان آمده است: حجاب ارزشی است منطبق با طبیعت انسان و برای کمال و رشد شخصیت انسانی فرض شده است تا سلامت جامعه، نفس و نسل را محقق سازد و موجب حفظ عزت و کرامت زنان می شود.
حجاب

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، بنیاد عفاف و حجاب استان لرستان، در بیانیه ای به مناسبت هفته حجاب و عفاف عنوان کرده است: حجاب اسلامی از ضروریات دین و مورد تأکید آیات و روایات معصومین(ع) است، این فریضه الهی موجب حفظ عزت و کرامت زنان و تشخص و ارزش گذاری به مقام زن مؤمن، صیانت از حریم و شخصیت انسانی آنان می شود.

در این بیانیه آمده است: حجاب ارزشی است منطبق با طبیعت انسان و برای کمال و رشد شخصیت انسانی فرض شده است تا سلامت جامعه، نفس و نسل را محقق سازد.

در شرایطی که بدخواهان نظام اسلامی و استکبار جهانی در شبیخون گسترده فرهنگی قصد دارند این عزت و افتخار زن مسلمان را هتک کنند و با شبهه و تمسخر در تلاشند این زینت بندگی را از آنان بگیرند، وظیفه اصلی به دوش خود بانوان و دختران ماست تا در حفظ این کوشش و پاکیزگی تاش کنند.

در ادامه این بیانیه افزوده شده است: دیروز مردم مسلمان ما در واقعه گوهرشاد با خون خود از حجاب و عفاف صیانت کردند و امروز در هجمه فرهنگی در رسانه ها، ماهواره ها و فضای مجازی، معرفت دینی و تفکرات اسلامی سلاح مبارزه و صیانت از عفت و پاکی زنان و خواهران ماست، نتیجه سهل انگاری و مسامحهدر امر دین و بی توجهی به فرهنگ عفت و پوشیدگی گسست خانواده ها و رشد مفاسد اخلاقی در جامعه است که مقدمات سقوط و نابودی جامعه را فراهم می کند.

در این بیانیه آمده است: بنیاد عفاف و حجاب استان لرستان ضمن گرامی داشت هفته عفاف و حجاب اعلام می دارد مسؤولین و مدیران فرهنگی استان موظفند در محیط های اجتماعی و ادارات دولتی ضمن حمایت از این ارزش الهی، حجاب این افتخار و عزت زن مسلمان را تمجید و تحسین کنند.

رسانه ها و صدا و سیما نیز ضمن تبیین عقلانی و منطقی امر حجاب و فلسفه کوشش نسبت به رشد باورهای مذهبی در جامعه تلاش کنند.

در پایان این بیانیه آمده است: جامعه مستلزم توجه جدی به مقوله امربه معروف و نهی از منکر است و بی شک بار اصلی حفظ کرامت و حرمت زن مسلمان بر دوش جامعه زنان است و لازم است مؤمنین تلاش گسترده ای در ترویج و صیانت از ارزش های اسلامی به ویژه عفاف و حجاب داشته باشند./9451//۱۰۲/خ

ارسال نظرات