۲۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۴
کد خبر: ۵۷۱۱۹۶
مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی:

حیا و غیرت دینی زمینه‌ساز حجاب و عفاف در جامعه است

مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: اگر جامعه در مقوله حیا و عفت عمومی سقوط کند ارزش‌های انسانی و کرامت والای خدادادی سقوط کرده و عواقب جبران‌ناپذیری را به دنبال خواهد داشت.
حجت الاسلام سالاری مکی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام حجت سالاری مکی، مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی، امروز در همایش «قیام عفاف» که ویژه سالگرد واقعه مسجد گوهرشاد در بجنورد برگزار شد، اظهار کرد: عفاف مهارتی در مسیر کمال و سعادت انسان است که به‌واسطه گوهر حیا و غیرت دینی به دست می‌آید و مایه رشد شخصیت و تقرب انسان و استحکام بنیان جامعه و خانواده می‌شود.

وی افزود: امام سجاد (ع) می‌فرمایند: «مَا مِنْ شَی‌ءٍ أَحَبَّ إِلَی اللَّهِ بَعْدَ مَعْرِفَتِهِ مِنْ عِفَّةِ بَطْنٍ وَ فَرْجٍ»؛ بعد از شناخت خدای متعال در نزد پروردگار چیزی محبوب‌تر از عفت و پاک‌دامنی و حلال‌خوری نیست.

حجت‌الاسلام سالاری مکی ادامه داد: شهدای واقعه قیام مسجد گوهرشاد در 21 تیرماه 1314 به‌واقع شهدای دفاع از شرافت و کرامت زنان ایران‌زمین در مقابل مقاصد ضد دین و غرب گرایانه حکومت رضاخانی هستند.

وی اضافه کرد: حجاب اسلامی که نماد عفت در پوشش بوده و از تأکیدات دین مبین اسلام است موجب تشخّص، عزت و کرامت بانوان و مایه صیانت از حریم مقدس خانواده است.

حجت‌الاسلام سالاری مکی گفت: در این برهه از زمان که جنگ احزاب اعتقادی دشمن از مسیر هجمه به عفت و پوشش دختران و بانوان این سرزمین قوت گرفته و با ترویج افکار فمینیستی و با موج‌سواری در برخی از کمبودهای فعلی سعی بر به یغما بردن ایمان و اعتقادات دختران و پسران ایران اسلامی دارند. هشیاری و بصیرت اعتقادی ضروری‌ترین نیاز جامعه ما است.

وی تصریح کرد: چراکه اگر جامعه در مقوله حیا و عفت عمومی سقوط کند ارزش‌های انسانی و کرامت والای خدادادی سقوط خواهد کرد و عواقب جبران‌ناپذیری به دنبال خواهد داشت.

حجت‌الاسلام سالاری مکی افزود: امروز با اقتدا به شهدای قیام گوهرشاد از همه مسؤولان و مدیران که در رأس امور هستند و وظیفه اصلی و مدیریت فرهنگی و اقتصادی جامعه را به دوش دارند می‌خواهیم که ابتدا در مجموعه‌های منتسب به خود، در ادارات و نهادها، موضوع عفاف و حجاب در عمل به‌عنوان گفتمان غالب درآید و نیز در صداوسیما و جامعه نخبگانی و هنری این امر به‌عنوان یک ارزش الهی سیاست‌گذاری و به منصه اجرا درآید.

وی گفت: همچنین انتظار می‌رود مردم متدین و ولایتمدار و انقلابی ایران با اقتدا به سیره فاطمی و نیز احترام به خون شهدا خاصه شهدای مدافع حریم حرم، در مقابل هجمه‌های رسانه‌ای، ماهواره‌ها و فضای مجازی با راهبرد ارتقای معرفت دینی، تبیین عقلانی و ترویج مباحث اقناعی در امر عفاف و حجاب و نیز تأکید بر امر به معروف و نهی از منکر در مسائل فرهنگی اجتماعی، سیاسی و اقتصادی و مطالبه گری اصولی در این موضوعات مجاهدت کرده و نقش‌آفرینی در جنگ نرم را جزء افتخارات خویش در زمینه­سازی ظهور حضرت ولی‌عصر (عج) قرار دهند./9314/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات