۲۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۸
کد خبر: ۵۷۱۲۱۴
معاون امور بین الملل دفتر مقام معظم رهبری:

ایستادگی و مقاومت به فرهنگ غالب در منطقه تبدیل شده است

معاون امور بین الملل دفتر مقام معظم رهبری با بیان این که امروز فرهنگ ایستادگی و مقاومت به فرهنگ غالب در منطقه تبدیل شده است، گفت: موفقیت و پیروزی های جبهه مقاومت در برابر جبهه استکبار نشان از گسترش این فرهنگ ارزشمند در میان مردم منطقه است.
حجت الاسلام محسنی قمی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت‌الاسلام والمسلمین محسن قمی، معاون امور بین الملل دفتر مقام معظم رهبری امروز در یادواره ۱۴۹ شهید منطقه دودانگه ساری با بیان این که برگزاری یادواره های شهدا زنده کننده تاریخ است، گفت: این مراسم و برنامه های معنوی پیام شهدا را به نسل ها منتقل می کند.

وی همچنین با اشاره به این که امروز طنین شهادت از مرزهای ایران اسلامی فراتر رفته است، افزود: امروز خانواده های معظم شهد باید افتخار کنند که پیام خون فرزندشان در اقصی نقاط این جهان به گوش می رسد.

حجت الاسلام والمسلمین قمی با بیان این که امروز مکتب تشیع در همه جهان در حال گسترش است، گفت: با وجود همه توطئه های دشمنان شیعیان در جهان افزون بر گسترش و رشد کردن از یک جایگاه والایی برخوردار هستند.

معاون امور بین الملل دفتر مقام معظم رهبری با اشاره به این که شهدا زحمات و تلاش های بسیاری انجام دادند که امروز ثمره این تلاش ها را اقصی نقاط جهان می بینیم، گفت: امروز جمعیت میلیونی شیعه در نیجریه و اندونزی نشان از جهان مدار شدن شیعه در جهان است.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به این که امروز شیعیان در کشورهای مختلف جهان عزت و احترام خاصی دارند، افزود: جایگاهی که امروز شیعیان در کشورهای مختلف جهان نظیر دارند قابل مقایسه با گذشته نیست.

حجت الاسلام والمسلمین قمی با اشاره به شکل گیری جبهه مستحکم مقاومت در منطقه آن را سد محکمی در برابر توطئه های دشمنان دانست و خاطرنشان کرد: امروز به برکت فرهنگ مقاومت انصار الله یمن و حزب الله لبنان در برابر نظم سلطه و جبهه دشمن ایستاده اند.

وی در ادامه سخنان خود با بیان این که امروز هدف دشمن ایجاد اختلاف و تفرقه در جامعه اسلامی است، تصریح کرد: باید در برابر توطئه دشمن وحدت و همبستگی خودمان را حفظ کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین قمی با تأکید براین که با وحدت و همبستگی می توان همه توطئه های دشمنان را خنثی کرد، گفت: دشمن به خیال خام خود فکر می کند چون توانسته لیبی و کره شمالی را تسخیر کند ایران اسلامی را به همین شیوه می تواند تسخیر کند.

وی با بیان این که ملت بزرگ ایران در چهار دهه اخیر ثابت کرده است که اهل تسلیم شدن در برابر زورگویی های غرب نیست، خاطرنشان کرد: این ملت با قدرت در برابر توطئه های دشمنان می ایستد و از انقلاب و نظام اسلامی دفاع می کند.

معاون امور بین الملل دفتر مقام معظم رهبری با بیان این که ایران اسلامی در دهه های اخیر ثابت کرده که هیچ گاه اهل جنگ نیست، بیان داشت: سیاست کشورمان بازدارندگی است و هیچ گاه نمی خواهد آغاز گر جنگ و یا درگیری باشد.

حجت الاسلام والمسلمین قمی بر ضرورت تقویت قدرت دفاعی به منظور افزایش توان بازدارندگی در برابر توطئه های دشمنان تأکید کرد و گفت: افزایش قدرت و توان دفاعی کشورمان موجب می شود دشمن هیچ گاه حتی توهم حمله به کشورمان را نیز در ذهن خود نپروراند.

وی همچنین با بیان این که امروز یکی از مهم ترین نیازهای کشور تقویت وحدت و همدلی داخلی است، ابراز کرد: امروز همه بخش های کشور باید با وحدت به دنبال پیشرفت و تعالی کشور در عرصه های مختلف باشند.

حجت الاسلام والمسلمین قمی با اشاره به این که دشمنان به خیال خام خود فکر می کنند با فشارهای اقتصادی و تحریم ها می توانند در اراده ملت بزرگ ایران خللی ایجاد کنند، افزود: این ملت چهار دهه است که در برابر هجمه ها و تحریم های اقتصادی آمریکا و کشورهای غربی ایستاده است.

معاون امور بین الملل دفتر مقام معظم رهبری با بیان این که ملت بزرگ ایران مشکلات و سختی ها را با قدرت پشت سر خواهد گذاشت، گفت: از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تا به امروز مشکلات و بحران های بسیاری با ایستادگی این ملت با موفقیت گذشته است.

وی با بیان این که امروز فرهنگ ایستادگی و مقاومت به فرهنگ غالب در منطقه تبدیل شده است، افزود: موفقیت و پیروزی های جبهه مقاومت در برابر جبهه استکبار نشان از گسترش این فرهنگ ارزشمند در میان مردم منطقه است./۹۵۰/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات