۲۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۷
کد خبر: ۵۷۱۲۶۱
حجت الاسلام والمسلمین قائم مقامی:

میراث مکتب امام صادق پرورش عالمان بزرگی همچون آیت‌الله مروجی است

استاد حوزه علمیه به مکتب امام صادق(ع) و تربیت عالمان دین اشاره کرد و گفت: میراث مکتب امام صادق(ع) پرورش عالمان بزرگی همچون آیت‌الله مروجی‌ها است.
مراسم سالگرد ارتحال  آیت الله مروجی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد قائم ‌مقامی، استاد حوزه و دانشگاه ظهر امروز در مراسم هشتمین سالگرد ارتحال آیت‌الله ماشاءالله مروجی(ره) که در مسجد جامع این شهرستان و در جمع مردم برگزار شد با بیان اینکه میراث مکتب امام صادق(ع) پرورش عالمان بزرگی همچون آیت‌الله مروجی‌ها است، افزود: امام صادق(ع) به اقرار جمیع علمای آن زمان اعم از شیعه و سنی و سایرین، داناترین عالم دوران بوده است.

حجت الاسلام والمسلمین قائم مقامی با بیان اینکه اصلی‌ ترین پیام امام صادق(ع) برای بشریت نیاز انسان به دینی که اصلش از جانب خداوند باشد و درست فهمیده شود، است، خاطرنشان کرد: دین را همان کسی که نازل کرده، معصومین(ع) را برای تفسیر و چگونگی اجرای آن قرار داده است.

وی در ادامه اظهار داشت: فقه یعنی جریانی که به‌ واسطه آن می ‌توان دین را درست فهمید و آسمانی ‌ترین اصل الهی قرآن است.

پژوهشگر معارف دینی و اسلامی با بیان اینکه مکتب امام صادق(ع) برای جهان حرف جدید دارد، خاطرنشان کرد: مکتب امام صادق (ع) دین صحیح را به جهان عرضه کرد و نحوه صحیح فهمیدن و راهکار اجرایی آن را آشکار ساخت.

وی در ادامه با اشاره به ویژگی های آیت الله مروجی عنوان داشت: آیت‌الله مروجی(ره) کسی بود که روایات اهل‌بیت (ع) به گوشش رسیده و به آن عمل کرده و به این مقام معنوی رسیده است.

حجت الاسلام والمسلمین قائم مقامی یادآور شد: آیت‌الله مروجی(ره) شخصیتی زاهدانه داشت و ایشان ملتزم به سجده‌های طولانی سه چهارساعته بود.

وی یاداور شد: بر اساس فرمایشات اهل ‌بیت(ع) این نوع سجده بهترین نوع عبادات است، زیرا در سجده انسان حقیقت الهی را درک می ‌کند./9451/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات