۲۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۷
کد خبر: ۵۷۱۳۰۴
حجت الاسلام والمسلمین نکونام:

ترویج حجاب در جامعه نیازمند کار فرهنگی است

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری کار فرهنگی برای ترویج حجاب در جامعه را یکی از مهمترین ضرورتهای امروز کشور برشمرد و گفت: حجاب در فطرت و ذات انسان ها است و همه افراد جامعه نسبت به رعایت آن مسؤولند.
امام جمعه شهرکرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، صبح امروز به مناسبت هفته حجاب و عفاف، در جمع باشکوه بانوان بسیجی شهرکرد، با اشاره به قیام خونین مسجد گوهرشاد، این جنایت را تنها بخش کوچکی از خیانتهای مستکبران در حق مردم ایران برشمرد و اظهار کرد: دشمن با همه توان به میدان آمد که با احکام پروردگار بجنگد اما نتیجه ای نگرفت، چراکه اراده پروردگار چیز دیگری بود، هر چند در مقاطع و نسل هایی توانستند اهداف خود را پیش ببرند اما با فطرت انسان نمی توان جنگید.

امام جمعه شهرکرد با تأکید بر اینکه حجاب امری فطری است که خداوند آن را در وجود انسان قرار داده است، تصریح کرد: دشمنان نمی توانند با فطرت انسان بجنگند و این موضوع به خوبی در غرب نمایان است که آنان و حتی آن خانم هایی که اسیر این طعمه شدند، می دانند که راهشان خطاست و کم کم به این فاحعه پی می برند و می فهمند جامعه زنان و بشریت را تباه می کنند.

وی با بیان اینکه حجاب یک مسأله قشری، طیفی و صنفی نیست، خاطرنشان کرد: حجاب در فطرت و ذات انسان ها است و همه افراد جامعه نسبت به رعایت آن مسؤولند.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام، کار فرهنگی برای ترویج حجاب در جامعه را یکی از مهمترین ضرورتهای امروز کشور برشمرد و افزود: به راه حق خود باور عمیق پیدا کنید و از اینکه عده ای با شما مقابله می کنند و انواع خودنمایی ها را انجام می دهند سست نشوید، چراکه راه صحیح را شما می روید.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با تأکید بر اینکه حجاب تنها مختص بانوان نیست، گفت: اگر چه مختصات حجاب زنان و مردان با هم متفاوت دارد اما رعایت حجاب و عفاف زن و مرد نمی شناسد و همه نسبت به آن مسؤول هستند.

وی در ادامه به تبیین تفاوتهای زنان و مردان پرداخت و ابراز کرد: تساوی زن و مرد به لحاظ انسانیت درست است اما به لحاظ مختصات و ویژگی ها و آنچه که در جامعه باید انجام دهند، متفاوت است و با هم مساوی نیستند.

امام جمعه شهرکرد در پایان حفظ روحیه انقلابی گری در بین افراد جامعه را لازم دانست و ادامه داد: دشمن به دنبال آن است تا روحیه انقلابی گری را در جامعه کم رنگ کند و برای رسیدن به خواسته خود دست به هر اقدامی می زند./9457/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات