۲۳ تير ۱۳۹۷ - ۲۲:۵۹
کد خبر: ۵۷۱۳۴۹
حجت‌الاسلام سالاری مکی خبر داد؛

حوزه علمیه خراسان شمالی مربی عفاف و حجاب تربیت می‌کند

مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: در راستای ترویج بیش از پیش فرهنگ حجاب و عفاف در جامعه، طرح تربیت مربی عفاف و حجاب در استان از سوی حوزه علمیه اجرا می‌شود.
حجت الاسلام سالاری مکی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام حجت سالاری مکی، مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی، امروز در نشست هفته حجاب و عفاف، با اشاره به اقدامات حوزه علمیه درزمینهٔ عفاف و حجاب، اظهار کرد: روایتگری حادثه مسجد گوهرشاد برای مبلغان هجرت و مشاوران مذهبی مدارس یکی از اقدامات حوزه علمیه در این زمینه است.

وی تربیت مربی عفاف و حجاب را از دیگر برنامه‌های حوزه علمیه دانست و گفت: در این راستا تاکنون پنج جلسه در مدارس علمیه خواهران الزهرا (س) بجنورد، آشخانه و شیروان برگزار شده است.

دبیر شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی با بیان اینکه خراسان شمالی استان پایلوت درزمینهٔ تربیت مربی عفاف و حجاب است. تصریح کرد: مدرس حجاب باید ریشه‌های موضوع و شبهات موجود را بداند؛ ازاین‌رو تربیت مربی عفاف و حجاب به‌صورت ویژه در دستور کار است.

حجت‌الاسلام سالاری مکی که دبیر بنیاد عفاف و حجاب خراسان شمالی هم هست، ادامه داد: اردوی جهادی طلاب خواهر درزمینهٔ عفاف و حجاب، برگزاری کلاس‌های عفاف و حجاب، برپایی نمایشگاه‌های حجاب و آموزش دوخت چادر ازجمله اقداماتی است که حوزه علمیه درزمینهٔ حجاب انجام داده و می‌دهد.

وی پخش فیلم در اردوهای جهادی درزمینهٔ عفاف و حجاب در روستاها و برگزاری سینمایش عفاف و حجاب در سالروز ولادت حضرت زهرا (س) را از دیگر اقدامات شاخصی دانست که در این راستا از سوی حوزه علمیه خراسان شمالی انجام شده است.

حجت‌الاسلام سالاری مکی با بیان اینکه در بخش کار هنری در مقوله عفاف و حجاب بسیار عقب هستیم، تصریح کرد: باید از ظرفیت‌های هنری بیش از پیش برای ترویج فرهنگ حجاب و عفاف استفاده کنیم./9314/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات