۲۳ تير ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۸
کد خبر: ۵۷۱۳۵۰
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی تأکید کرد؛

ضرورت نهادینه‌سازی فرهنگ حیا در جامعه

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی گفت: اگر نخبگان جامعه ازجمله روحانیان و علما فرهنگ حیا را به‌خوبی در جامعه تبیین و نهادینه کنند بدون شک توجه به عفاف و حجاب در بین افراد افزایش یافته و مسائلی نظیر بی‌حجابی و بدحجابی به‌صورت چشمگیری کاهش می‌یابد.
یعقوبی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در نشست با جمعی از مسؤولان فرهنگی استان، با تأکید بر انجام فعالیت‌های مناسب و هدفمند در راستای ترویج بیش از پیش فرهنگ حجاب و عفاف در جامعه، اظهار کرد: دستگاه‌ها و نهادهای مرتبط و مسؤول در این زمینه باید تلاش کنند با فعالیت‌های ایجابی، فرهنگ حیا را در جامعه نهادینه کنند.

وی افزود: اگر نخبگان جامعه ازجمله روحانیان و علما فرهنگ حیا را به‌خوبی در جامعه تبیین و نهادینه کنند بدون شک توجه به عفاف و حجاب هم افزایش یافته و مواردی نظیر بی‌حجابی و بدحجابی به‌صورت چشمگیری کاهش خواهد یافت.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با تأکید بر اینکه در برخی موارد افزون بر فعالیت ایجابی، نیازمند کار سلبی هم هستیم، اظهار کرد: گاهی اوقات کار سلبی کردن برای از بین بردن فساد لازم است؛ ازجمله برای از بین بردن فرهنگ بی‌حجابی و بدحجابی باید کارهای سلبی هم انجام داد.

رییس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی تصریح کرد: امروز اسلام ناب با قدمت 40 سال در نظام اسلامی ایران در مقابل لشکر شرک و کفر ایستاده و برای صدور اسلام و رسیدن به تمدن جهانی تلاش می‌کند؛ به همین دلیل نباید بگذاریم دشمنان با القای فرهنگ‌های غربی و بی‌بندوباری ما را از این هدف والا باز دارند.

وی با بیان اینکه دشمنان با اساس انقلاب مخالف بوده و ترویج فرهنگ‌های غربی به‌ویژه بی‌حجابی و بدحجابی بهانه است، خاطرنشان کرد: آن‌ها در پی خشکاندن نهال تنومند اسلام هستند؛ ازاین‌رو ما نباید سرگرم بازی‌های آنان شده و از اصل قضیه غافل شویم.

امام جمعه بجنورد گفت: هرچند در جامعه آسیب‌های زیادی ازجمله طلاق، بدحجابی و بی‌حجابی و مواردی از این دست را داریم؛ اما نباید ناامید شویم بلکه باید برای رفع این موانع برنامه‌ریزی داشته باشیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی در پایان تصریح کرد: درزمینهٔ ترویج فرهنگ عفاف و حجاب باید پراکنده کار کردن و موازی کاری تعطیل شده، به نقاط مشترک بپردازیم و با آینده‌نگری برای مشکلات و آسیب‌های اجتماعی جامعه برنامه‌ریزی دقیق داشته باشیم./9314/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات