۲۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۸
کد خبر: ۵۷۱۴۳۸
حجت الاسلام تقویان:

حجاب عاملی برای حفظ کیان خانواده است

رییس تبلیغات اسلامی دورود بر ضرورت توجه به مسأله حجاب و عفاف تأکید کرد و گفت: حجاب عاملی برای حفظ کیان خانواده است.
حجاب

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت‌الاسلام محمدرضا تقویان، رییس تبلیغات اسلامی دورود، ظهر امروز در میزگرد عفاف و حجاب در سازمان تبلیغات اسلامی این شهرستان گفت: سوره قدر به جایگاه و عظمت زن اشاره دارد.

وی با بیان اینکه خداوند برای حضرت زهرا(س)، سوره کوثر را نازل فرموده و کوثر به معنای خیر کثیر است، افزود: اگر بخواهیم جایگاه آرمانی را برای یک زن متصور شویم، خیر کثیر بودن است.

حجت الاسلام تقویان با بیان اینکه حضرت زهرا(س) در دفاع از ولایت، دفاع از همسر الگو و برای فرزندان نیز خیر کثیر بود، ادامه داد: حضرت زهرا(س) الگویی است که در هیچ زمانی کهنه نمی‌شود چرا که قرآن کهنه نمی‌شود و باید از این الگو استفاده کرد.

وی در ادامه بیان کرد: زن مسلمان باید ویژگی‌های حضرت زهرا(س) را در خود نهادینه کند و به مقام ائمه معصومین(ع) نزدیک شود.

رییس تبلیغات اسلامی دورود با بیان اینکه سوره کوثر یک هدف آرمانی برای یک بانو است، افزود: جای تأسف است که ما بهترین دین و بهترین راهکارها را داریم اما از آن استفاده نکرده و به آن پشت کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه متأسفانه ما با افزایش آمار طلاق در کشور مواجه هستیم، اظهار داشت: این افزایش آمار به علت دوری از مباحث اسلامی است و شاید بالای ۸۰ درصد این آمار طلاق به مسأله حجاب و عفاف برمی‌ گردد.

حجت الاسلام تقویان با بیان اینکه رابطه حجاب با عفاف مهم است، افزود: به ندرت پیدا می شود که یک فرد با حجاب، با عفت نباشد و حجاب به انسان آزادی واقعی را هدیه می‌دهد.

وی با بیان اینکه یکی از انواع عفت، عفت در نگاه است، اظهار کرد: آیات قرآنی بسیار بر این نوع عفت تأکید دارد و ابتدا به آقایان و سپس به بانوان در این رابطه تذکر می‌دهد.

رییس تبلیغات اسلامی دورود با بیان اینکه یکی دیگر از انواع عفت، عفت در زبان است، عنوان داشت: عفت در زبان به معنای این است که در کلام فرد عشوه و ناز نباشد.

وی با بیان اینکه علت اصلی اینکه خداوند حجاب را واجب کرده است، حفظ کیان خانواده است، یادآور شد: دولت‌ها اساساً برای مسأله حجاب و عفاف دغدغه ندارند و لازم است دغدغه‌ای برای این مسائل در دولت‌ها پیش بیاید./9451//۲۰۳/خ

ارسال نظرات