۲۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۶
کد خبر: ۵۷۱۴۴۱
امام جمعه بجنورد تأکید کرد؛

رویکرد متولیان حجاب انجام اقدامات اثباتی و ایجابی باشد

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: باید رویکرد و محوریت فعالیت‌های مسؤولان و متولیان درزمینهٔ ترویج فرهنگ حجاب و عفاف انجام اقدامات ایجابی و اثباتی باشد.
یعقوبی- شورای زکات

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در دیدار نخبگان و فعالان عرصه حجاب و عفاف، با اشاره به اهمیت ترویج حیا برای دست‌یابی به عفاف و حجاب در جامعه، اظهار کرد: اگر جوانان ما با فرهنگ حیا تربیت شوند متانت وقار و عفاف و حجاب پیدا می‌کنند.

وی با بیان اینکه باید بر روی فرهنگ حیا بیشتر کار کنیم تا حجاب شکل بگیرد، افزود: حضرت محمد (ص) می‌فرماید: «الْإِسْلَامُ عُرْیَانٌ فَلِبَاسُهُ الْحَیَاء»؛ یعنی اسلام عریان است و لباس آن حیا است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی تصریح کرد: رسول گرامی اسلام فرمود اسلام برهنه بوده و لباس این برهنه حیا است؛ یعنی اگر مسلمان باشی و حیا نداشته باشی مثل انسان برهنه هستی؛ اما انسان باحیا مثل انسانی است که لباس پوشیده و در جامعه ظاهر می‌شود.

رییس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی ادامه داد: همچنین رسول گرامی اسلام فرموده «لا دین لمن لا حیاء له»؛ یعنی کسی که حیا ندارد دین ندارد.

وی در ادامه با تأکید بر فعالیت اثباتی و ایجابی درزمینهٔ حجاب و عفاف، اظهار کرد: قرآن هم مسائل اثباتی و هم مسائل سلبی را مورد نظر قرار داده؛ ولی بیشتر بر روی مسائل اثباتی توجه کرده و کار ایجابی و اثباتی بیشتر مورد توجه قرآن است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ضرورت تسهیل ازدواج جوانان و دوری از برخی فرهنگ نادرست در این زمینه، گفت: اگر دختر خوبی دارید و جوان مؤمن و متدینی را هم سراغ دارید پیشنهاد ازدواج این دو را بدهید و مهم نیست از سمت چه کسی باشد.

رییس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی اضافه کرد: اینکه خواستگاری باید حتماً از سوی مرد باشد چندان فرهنگ درستی نیست و باید این فرهنگ شکسته شود./9314/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات