۲۵ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۳
کد خبر: ۵۷۱۵۰۴

برنامه‌های دهه کرامت رضوی در میقات الرضا تشریح شد

همزمان با آغاز دهه کرامت رضوی آستان حضرت حسین بن موسی الکاظم(ع) برنامه‌های متنوعی را ویژه زائران و مجاوران برگزار می‌کند.
میقات الرضا

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد، حمزه سپهریان، مدیرعامل آستان حضرت حسین بن موسی الکاظم(ع) و زیارتگاه شهید مدرس(ره) به تشریح برنامه‌های دهه کرامت رضوی در این مؤسسه پرداخت و گفت: از 24 تیر تا 3 مرداد، همزمان با آغاز دهه کرامت رضوی و میلاد حضرت معصومه(ع) تا سالروز میلاد هشتمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت، حضرت رضا(ع) برنامه‌های مختلف فرهنگی از جمله جشنواره، نشست علمی و برنامه‌های فرهنگی و تبلیغی در میقات الرضا(ع) برگزار می‌شود.

حمزه سپهریان با اشاره به اجرای برنامه «جشن آفتاب» ویژه بانوان، افزود: در قالب این برنامه، 24 تیرماه ساعت 18، گفتمان دینی معرفتی با عنوان «امام رضا(ع) گره گشای محرومان»، با حضور دختران تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان طبس در حرم مطهر حضرت حسین بن موسی الکاظم(ع) برگزار می‌‌شود که در این برنامه‌ها حجت الاسلام و موسوی؛ استاد حوزه و دانشگاه درباره جایگاه، مقام و منزلت حضرت معصومه(س) به ایراد سخنرانی خواهد پرداخت.

وی افزود: در قالب برنامه «اکرام رضوی» برای جمعی از روستاییان که برای اولین بار توفیق زیارت حرم مطهر حسین بن موسی الکاظم(ع) نصیبشان شده است، گفتمان دینی معرفتی 24 تیرماه، ساعت 9 صبح در رواق امام خمینی(ره) با حضور حجت الاسلام والمسلمین موسوی در آستان حضرت حسین بن موسی الکاظم(ع) برگزار شد.

سپهریان افزود: همایش‌‌های «سبدهای بشارت»، «گوهر علم و عفاف»، «نورالهدی»، «نسیم رضوان»، «آیین رضوی»، «گوهر علم و عفاف» از جمله برنامه‌های فرهنگی میقات الرضا(ع) است که با هدف ارائه الگوی رفتاری اهل بیت(ع) به ویژه سبک زندگی رضوی در طول دهه کرامت در تالار همايش‌هاي ميقات الرضا(ع)، زيارتگاه شهيدمدرس(ره) و تالار رضوی فرهنگسرای امام رضا(ع) سبزوار با حضورکارشناسان دینی برگزار خواهد شد.

مدیر عامل آستان حضرت حسین بن موسی الکاظم(ع) و زیارتگاه شهید مدرس(ره)، اجرای «جلوه وصال» و «آفتاب هدایت» شامل برگزاری مراسم قرائت ادعیه کمیل و ندبه، اقامه نماز جمعه و «کرسی تلاوت‌های مجلسی قرآن کریم» را از جمله برنامه‌های مذهبی برشمرد که در این ایام با حضور مداحان، قاریان و سخنرانان برجسته کشوری و استانی در آستان حضرت حسین بن موسی الکاظم(ع) برگزار می‌شود.

سپهریان برگزاری گردهمایی فعالان بقاع متبرکه و هیئات مذهبی با عنوان «خدمت کریمانه» در حرم مطهر حضرت حسین بن موسی الکاظم(ع) خبر داد و گفت: این برنامه با مشارکت اداره اوقاف و امور خیریه و سازمان تبلیغات اسلامی، 28 تیرماه ساعت 10 در تالار میقات الرضا(ع) برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به برگزاری شب شعر «ملکوت هشتم»، گفت: این محفل ادبی با حضور شعرای برجسته کشور 31 تیر بعد از نماز مغرب و عشاء در تالار میقات الرضا(ع) برگزار می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری جشن‌های «زیر سایه خورشید» با حضور کاروان‌های رضوی ادامه داد: این جشن‌ها 1و 2 مردادماه ساعت 8 با اجرای برنامه‌های شاد و متنوع در شهرهای عشق آباد و دیهوک برگزار می‌شود.

سپهریان گفت: برگزاری سلسله جشن‌های «امام مهربانی‌ها» در زيارتگاه شهيد مدرس(ره) و روستاهاي موقوفه دارشهرستان طبس از جمله جمز، ملوند، دشتغران و محمد آباد با حضور خادمان بارگاه منور رضوی، سخنرانان و مداحان برجسته کشوری و استانی از دیگر برنامه‌های میقات الرضا(ع) در طول ایام دهه کرامت رضوی است.

برگزاری جشن‌های مهر بیکران

مدیر عامل آستان حضرت حسین بن موسی الکاظم(ع) و زیارتگاه شهید مدرس(ره) با اشاره به برگزاری جشن‌ «مهر بیکران»، در تاریخ دوم و سوم مردادماه در میقات الرضا(ع) اظهار کرد: این جشن‌‌ در شب و شامگاه میلاد امام رضا(ع) در آستان حضرت حسین بن موسی الکاظم(ع) همراه با سخنرانی، نورافشانی و مدیحه سرایی محمد جعفر نژاد از مداحان اهل بیت(ع) برگزار خواهد شد.

وی برگزاری سلسله نشست‌های «نسیم رضوان» با موضوعات ترویج معارف رضوی با تکیه بر شخصیت علمی و اخلاقی امام رضا(ع)، حمایت از کالای ایرانی و خدمت کریمانه از منظر اهل بیت(ع) و کارگاه قصه گویی، نقاشی، آموزش شعر و کاردستی با عنوان «مهد خورشید» ویژه کودکان را از جمله برنامه‌های آستان حضرت حسین بن موسی الکاظم(ع) در طول دهه کرامت رضوی عنوان کرد.

سپهریان ادامه داد: «انیس النفوس» عنوان برنامه‌ای است که در قالب آن در روز میلاد امام رضا(ع) عیادت از بیماران در بیمارستان‌ها و دیدار با ایتام و کودکان بی سرپرست مرکز اصلاح تربیت قاین، طبس، کاشمر و سبزوار با حضور خادمان بارگاه منور رضوی و حرم مطهر حضرت حسین بن موسی الکاظم(ع) انجام می‌شود.

وی گفت: برگزاری همایش «زوج‌های آسمانی» ویژه زوج‌های تحت پوشش کیمته امداد امام خمینی(ره) و برگزاری جشن مردمی «زیر سایه خورشید» و همایش «پیاده روی سفیران نور» از دیگر برنامه‌های اجرایی میقات الرضا(ع) در روز ولادت امام رضا(ع) است./934/د۱۰۳/ب۱

ارسال نظرات