۲۵ تير ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۵
کد خبر: ۵۷۱۵۶۸
مسؤول رهبری دانشگاه‎های آذربایجان شرقی:

دانشگاه توان حل مشکلات اقتصادی کشور را دارد

حجت الاسلام خدیوی گفت: دانشگاه‌ها می‌توانند با تکیه بر دانش، انرژی و خلاقیت جوانان و اساتید انقلابی در حل مسائل و مشکلات نظام اثرگذار باشد.
علی خدیوی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت‌الاسلام علی خدیوی، رییس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‎های آذربایجان شرقی امروز در مراسم تکریم و معارفه رؤسای دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان با اشاره به آیات 25 و 26 سوره توبه، اظهار داشت: مضمون این آیات به یاری و مدد خداوند اشاره دارد. خداوند در بحران‌هایی مانند جنگ تحمیلی، کودتایی که تا مرز بیت امام کشیده شد، واقعه صحرای طبس و .... ایران اسلامی را یاری کرده است.

وی با بیان این‌که ایمان سه متعلق دارد، افزود: ایمان به خداوند متعال، آخرت و عالم غیب، ایمان به خود و ایمان به مؤمنان متعلقات ایمان هستند. امام راحل هم به خدا ایمان داشت، هم به خود و هم به مؤمنان و مردم. اگر در هر یک از این تعلقات لغزشی ایجاد شود، ما نمی‌توانیم در برابر دشمنان ایستادگی کنیم.

حجت الاسلام خدیوی خاطرنشان کرد: بنده به عنوان یک طلبه‌؛ نسبت به دانشگاه و باورهای دینی، تمدن و هویت ایرانی اسلامی ایمان دارم، دانشگاه آزاد اسلامی می‌تواند مسائل نظام را حل و به جوان‌های انقلابی تکیه کند، می‌تواند به استادان انقلابی باور داشته باشد و به وسیله آنان بهترین اکتشافات و اختراعات را انجام دهد.

رییس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‎های آذربایجان شرقی ادامه داد: در دوره جدیدی که در دانشگاه آزاد اسلامی اتفاق افتاد همه ما انتظار داریم تحول جدیدی اتفاق بیفتد یعنی دانشگاه برگردد به آن هویت اصلی و اسلامی‌اش، هم نگاهش انقلابی و هم رفتار سازمانی اش انقلابی باشد و ذی‌نفعان واقعی دانشگاه آزاد اسلامی از آن بهره ببرد.

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان این‌که دانشگاه آزاد اسلامی با عنایت ویژه امام راحل راه اندازی شده است، گفت: ذی‌نفعان دانشگاه آزاد اسلامی، مردم و نظام هستند، امیدواریم دانشگاه آزاد اسلامی پیشرو بوده و از آنجایی که مولود انقلاب اسلامی بوده و امکاناتش مردمی‌تر است، وابستگی به غیر نداشته باشد.

گفتنی است، در پایان این مراسم حجت الاسلام امیر ابراهیم‌زاده به عنوان رییس جدید دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان شرقی معرفی شد./۹۳۵/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات