۲۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۸
کد خبر: ۵۷۱۵۹۹
امام جمعه بجنورد:

خادمیاران رضوی در زمره مدافعان حرم‌اند

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: دفاع از حرم تنها مبارزه با تکفیری‌ها نیست؛ بلکه خدمت به فرهنگ اسلام و ترویج سبک زندگی ائمه(ع) هم می‌تواند در زمره دفاع از حرم باشد.
یعقوبی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی و امام‌جمعه بجنورد، شب گذشته در دیدار با خادمیاران رضوی و اعضای نمایندگی آستان قدس رضوی در استان، اظهار داشت: آغاز دهه کرامت با تولد کریمه‌ای به نام حضرت معصومه (س) و پایان این دهه با میلاد کریمی دیگر به نام امام رضا (ع) همراه است و این خواهر و برادر بزرگوار در کرامت سرآمد بودند.

وی افزود: حضور خادمان و پرچم حرم مطهر رضوی در مناسبت‌های مختلف به‌ویژه میلاد باسعادت امام رضا (ع)، فرهنگ لطیف ولایت و امامت را به جامعه تزریق می‌کند.

حجت الاسلام والمسلمین در ادامه بابیان اهمیت خدمت به هم نوعان، افزود: با تدبیر بسیار خوب تولیت آستان قدس رضوی، امروز دیگر خادم حرم امام رضا (ع) شدن بسیار آسان است و هرکس در هر رشته‌ای که مهارت دارد، برای خدمت به خلق خدا و به نیت خشنودی امام رضا (ع) می‌تواند خادم آن امام همام باشد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: تعاون و همکاری در کارها از مهم‌ترین ویژگی‌های خادمیاران رضوی است و امروز شاهد هستیم که خادمیاران رضوی با مشارکت و همکاری با یکدیگر توانسته‌اند خدمات خوبی را به محرومان و مستضعفان ارائه کنند.

وی افزود: کمک به محرومان به بهانه دهه کرامت از برکات این دهه و خدمت خالصانه خادمیاران رضوی است.

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی تصریح کرد: ما باید با نیتی خالص، دهه کرامت را به دهه فرهنگی ناب تبدیل کنیم و با انجام کارهای خوب و درخور شأن و مقام حضرت رضا (ع)، در هرروز از این دهه کاری ارزشی و برجسته را انجام دهیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت خدمات خادمیاران رضوی، افزود: دفاع از حرم تنها مبارزه با تکفیری‌ها نیست؛ بلکه خدمت به فرهنگ اسلام و ترویج سبک زندگی ائمه (ع) هم می‌تواند در زمره دفاع از حرم باشد و خادمیاران رضوی را می‌توان مدافعان حرم رضوی نامید./9314//۲۰۳/خ

ارسال نظرات