۲۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۳
کد خبر: ۵۷۱۶۵۰

اعضای کمیسیون آموزش مجلس با امام جمعه شهرکرد دیدار کردند

اعضای کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی، ظهر امروز با حضور در استان چهارمحال و بختیاری، با نماینده ولی فقیه در این استان دیدار و گفت و گو کردند.
دیدار اعضای کمیسیون آموزش مجلس با امام جمعه شهرکرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، دیدار اعضای کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی با حجت الاسلام والمسلمین نکونام، نماینده ولی فقیه در این استان، بعد از ظهر امروز به میزبانی دفتر امام جمعه شهرکرد برگزار شد.

در ابتدای این دیدار حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، با تبریک ایام الله دهه کرامت، بر ضرورت ترویج معارف رضوی در جامعه تأکید کرد و گفت: تمسک عملی به آرمان های و ارزشهای واقعی و ناب اهل بیت(ع) از مهمترین نیازهای امروز جامعه اسلامی است که باید در این مسیر نورانی قرار گیریم.

امام جمعه شهرکرد با بیان اینکه باید از کرامات اخلاقی، ایمانی و انسانی اهل بیت(ع) در راستای رشد فکری و معرفتی جامعه نهایت بهره را ببریم، خاطرنشان کرد: اگر کرامات اهل بیت(ع) و سبک و منش آنها به خوبی در بین جامعه فراگیر و نهادینه شود، در همه امور موفق خواهیم بود.

وی در ادامه فراهم کردن عرصه آموزش تمام عیار در کشور را لازم دانست و گفت: باید تک تک افراد جامعه را در مسیر مسائل کلیدی و اصلی قرار دهیم که در این بین نقش هر یک از شما بزرگواران غیرقابل انکار است.

در ادامه این دیدار نیز محمدرضا عارف، رئيس كميسيون آموزش مجلس شورای اسلامی، با اشاره به توانمندی ها و ظرفیتهای ناشناخته این استان خاطرنشان کرد: يكی از مزيت های طبيعی اين استان بحث توسعه علم و فناوری است که باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه رشد آموزش عالی در این استان قابل توجه بوده که این امر مرهون شکل گیری انقلاب اسلامی است، ادامه داد: برای تبديل يك آموزشكده به يك مجتمع آموزشی در گذشته با مشكلات بسياری مواجه بوده ايم اما پتانسيل و ظرفيت استان، انگيزه و همكاری مردم موجب شده تا وضعيت آموش عالی در شرایط کنونی كشور از رشد قابل توجهی برخوردار شود.

حجت‌ الاسلام سیدمحمدباقر عبادی، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی نیز در این دیدار مقوله فرهنگ را یکی از مهمترین موضوعات در حوزه آموزش و پرورش دانست و گفت: معمولا مقوله فرهنگ در حوزه آموزش و پرورش مورد غفلت قرار می گیرد که جای تأسف دارد.

حجت الاسلام علیرضا سلیمی، عضو هیات رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی نیز در این دیدار با اشاره به اینکه امروز کشور در شرایط ویژه اقتصادی قرار دارد، اظهار کرد: لازم است در چنین شرایطی مردم همراهی و کمک کنند و مسؤولان نیز شفاف‌ سازی و اطلاع ‌رسانی را محور فعالیتهای خود قرار دهند و با دوندگی بیشتر مسیر را برای مفسدان ناامن کنند.

گفتنی است در ادامه این نشست نیز سایر اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی و همچنین نمایندگان این استان در مجلس به بیان دیدگاه ها و نقطه نظرات خود پرداختند./9457/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات