۲۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۹
کد خبر: ۵۷۱۶۵۹
عضو کمیسیون آموزش مجلس:

غفلت از مقوله فرهنگ در حوزه آموزش و پرورش خسران آفرین است

نماینده مردم بیرجند، خوسف و درمیان در مجلس، مقوله فرهنگ را یکی از مهمترین موضوعات در حوزه آموزش و پرورش دانست و گفت: معمولا مقوله فرهنگ در حوزه آموزش و پرورش مورد غفلت قرار می گیرد که جای تأسف دارد.
حجت‌ الاسلام سیدمحمدباقر عبادی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت‌ الاسلام سیدمحمدباقر عبادی، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، عصر امروز در دیدار اعضای کمیسیون آموزش مجلس با امام جمعه شهرکرد، مقوله فرهنگ را یکی از مهمترین موضوعات در حوزه آموزش و پرورش دانست و گفت: معمولا مقوله فرهنگ در حوزه آموزش و پرورش مورد غفلت قرار می گیرد که جای تأسف دارد.

وی با بیان اینکه متأسفانه از سالهای گذشته تا به امروز آن گونه که باید به امر فرهنگ پرداخته نشده و بیشتر به علم توجه شده است، افزود: در وزارت آموزش و پرورش هم آنچنان که به آموزش توجه می شود، مسأله فرهنگ و پرورش مورد توجه قرار نمی گیرد که این یک حسران است.

نماینده مردم بیرجند، خوسف و درمیان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه فرهنگ تنها در مسائلی همچون حجاب و عفاف خلاصه نمی شود و دارای دامنه ای به مراتب بزرگ تر و گسترده تر است، خاطرنشان کرد: گاهی سبقه فرهنگ بر علم بالاتر است که متأسفانه از آن غافل هستیم؛ باید توجه به این امر در خطبه های نماز جمعه مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر کسب رتبه‌ های بالای کنکور به عنوان کسب افتخار یاد می‌ شوند، افزود: خروجی افراد با هوش علمی بالا از دانشگاه در جامعه گاه به معضل تبدیل می‌‌شود؛ مثلاً فردی دارای رتبه اول المپیاد ریاضی است و بعد از فارغ ‌التحصیل شدن از دانشگاه در جامعه به یک اختلاس ‌گر تبدیل می ‌شود.

حجت‌ الاسلام عبادی با اشاره به اسناد بالا دستی ملی مناسبی که برای ترویج مسائل فرهنگی در مدارس وجود دارد، از وزارت علوم خواست مسائل فرهنگی را در محافل علمی در اولویت قرار دهد.

گفتنی است اعضای کمیسیون آموزش مجلس در این سفر به 9 شهرستان استان سفر خواهند کرد و از نردیک با مسؤولان آموزشی دیدار دارند که امید است این امر نقطه عطفی برای توسعه مسائل آموزشی استان شود./9457/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات