۲۷ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۷
کد خبر: ۵۷۱۶۶۹
حجت الاسلام والمسلمین نکونام:

دشمن فرهنگ دینی عشایر را نشانه گرفته است

امام جمعه شهرکرد وجود ماهواره در مناطق دور افتاده به بهانه عدم دسترسی به صدا و سیما را عاملی مهم برای بروز آسیب های فرهنگی در خانواده ‌ها دانست و گفت: فرهنگ حکم اکسیژن را دارد نباید اجازه داد که فرهنگمان آلوده شود و دشمن روی آن اثر بگذارد.
امام جمعه شهرکرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، عصر امروز در همایش تجلیل از شبانان و گله داران این استان که به میزبانی هتل لاله شهرکرد برگزار شد، با بیان اینکه اگر بگوییم برای این قشر هیچ کاری انجام نشده دور از انصاف است، گفت: کار انجام شده اما کار لازم و کافی صورت نگرفته به گونه ‌ای که بیشتر عشایر و گله داران از نظر راه، امکانات بهداشتی و رفاهی و امکاناتی که برای افزایش تولیداتشان نیاز دارند با مشکل مواجه هستند.

امام جمعه شهرکرد با بیان اینکه باید مهمترین اولویت های عشایر مورد توجه جدی مسؤولان قرار گیرد، افزود: باید به خواسته های آنها توجه کنیم تا مشکلات شان حل شود چراکه عشایر ذخایر این نظام هستند.

وی، بخشی ‌نگری را یکی از مهمترین مشکلات امروز کشور بیان کرد و ادامه داد: متأسفانه گاهی پرداختن به چاله‌ ها ما را از توجه به گودال ‌ها که مشکلات بزرگتری هستند باز می‌ دارد و این یک خسران بزرگ است.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام با تأکید بر اینکه باید خروجی این گونه نشست ها شناسایی گودال ‌ها باشد تا بتوانیم از مسؤولان کشوری برای حل و رفع آنها مطالبه ‌گری کنیم، ابراز کرد: باید مشکلات استان را دسته ‌بندی و مسائل مهم را در اولویت قرار دهیم؛ این خواسته بنده است که از مدتها پیش مطرح شده اما هنوز اقدام عملی در این راستا صورت نگرفته است.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه کشور بر کشتی انقلاب سوار شده است، خاطرنشان کرد: کشتی انقلاب در دریایی طوفانی در حال حرکت است که از اطراف آن امواج سهمگین برای غرق کردن کشتی وارد میدان شده اند؛ تلاش همه باید رساندن این کشتی به ساحل نجات باشد.

وی با بیان اینکه هر کسی بتواند راهکاری برای این مسأله داشته باشد به نوبه خود به اسلام و اهل بیت(ع) خدمت کرده است، اظهار کرد: هر شخصی باید ببیند در این زمینه چه نقشی می ‌تواند ایفا کند این یک رسالت و وظیفه اخلاقی و دین به شهدا است.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام در پایان وجود ماهوراه در مناطق دور افتاده به بهانه عدم دسترسی به صدا و سیما را عاملی مهم برای بروز آسیب های فرهنگی در خانواده ‌ها دانست و گفت: فرهنگ حکم اکسیژن را دارد نباید اجازه داد که فرهنگ مان آلوده شود و دشمن روی آن اثر بگذارد.

علی محمد اکبری، فرمانده سپاه حضرت قمربنی هاشم(ع) چهارمحال و بختیاری نیز در ادامه این همایش، با اشاره به 300 شهید جامعه عشایری استان، اظهار کرد: حفظ انقلاب و دستاوردهای آن جزء وظایف سپاه و بسیج است و رسالت آن محدود به مکان و زمان خاصی نیست.

وی با بیان اینکه سپاه افزون ‌بر بعد امنیتی در بعد محرومیت‌ زدایی نیز حضور فعال دارد، گفت: سپاه پاسداران با حضور در مناطق محروم برای رفع مشکلات مردم، سازندگی در کشور پس از دفاع مقدس با تشکیل قرارگاه‌ های مختلف مثل خاتم الانبیا به کمک و یاری دولت ‌ها شتافته است.

اکبری در پایان خاطرنشان کرد: در بعد فرهنگی و مقابله با ناهنجاریها، دشمن ‌شناسی و علم ‌آموزی نیز پیشقدم هستیم و هر کجا احساس شود برای حفظ انقلاب و دستاوردهای آن باری بر زمین مانده باشد بسیجیان پای کار هستند./9457//۲۰۳/خ

ارسال نظرات