۲۸ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۹
کد خبر: ۵۷۱۸۲۰
نماینده ولی فقیه در لرستان:

امام زادگان به مرکز گردشگری مذهبی تبدیل شوند

نماینده ولی فقیه در لرستان با تأکید بر ضرورت تبدیل امام زادگان به مرکز گردشگری مذهبی گفت: باید قابلیت ها و ظرفیت امام زادگان استان در این زمینه شناسایی و ساماندهی شود.
امام جمعه خرم آباد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام والمسلمین سید احمد میرعمادی، نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد، ظهر امروز در همایش بزرگداشت امامزادگان استان گفت: امامزادگان در طول تاریخ محل و پایگاه نشر دین و معارف اهل بیت بوده است.

وی با اشاره به اینکه نگاه مردم به امام زادگان نگاه معرفتی بوده است، افزود: باید در این پایگاه ها کرامت اهل بیت(ع) به مردم را نشر داده شود.

نماینده ولی فقیه در لرستان با تأکید بر ضرورت معرفی امامزادگان به عنوان قطب های فرهنگی خاطرنشان کرد: در این راستا باید در زمینه رسیدن به جامعه با فرهنگ و تمدن اسلامی که از اهداف مهم است، گام برداشت.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه باید برنامه هایی در پیش گرفت تا بتوان نگاه تبدیل امامزادگان و بقاع متبرکه را به قطب های فرهنگی تحقق بخشید، اظهار داشت: مساجد، بقاع متبرکه و نماز جمعه پایگاه هایی هستند که با تقویت آنها می توان در رسیدن به اهداف مهم فرهنگی گام برداشت.

امام جمعه خرم آباد با اشاره به نقش امام زادگان در فرهنگ، تمدن و اخلاق مردم عنوان کرد: امامزادگان قطب های فرهنگی هر شهر هستند و هر امام زاده نقش تأثیر گذاری در رشد معنویت و اخلاق جامعه داشته است.

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی در ادامه با تأکید بر اینکه امام زادگان و بقاع متبرکه باید به مرکز گردشگری مذهبی تبدیل شوند، اظهار داشت: در این راستا باید به قابلیت ها و ظرفیت های امام زادگان توجه شود و ساماندهی لازم صورت گیرد.

وی با اشاره به اینکه برخی از امام زادگان استان لرستان در مناطق مرتفع و بدون جاده هستند و با این حال مردم به زیارت آنها می روند، خاطرنشان کرد: این مهم نشان از وجود ظرفیت گردشگری مذهبی است و باید از این ظرفیت ها بهره برداری شود./9451//۲۰۳/خ

ارسال نظرات