۲۹ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۵
کد خبر: ۵۷۱۸۸۵
وزیر کار:

تقویت تولید ملی بهترین راهکار برای عبور از مشکلات اقتصادی است

ربیعی با اشاره به تقابل اقتصادی شرق و غرب با آمریکا گفت: امرزو بهترین فرصت است که با اتخاذ سیاست هایی در بطن جامعه؛ تولید ملی را نهادینه و تقویت کنیم.
علی ربیعی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، علی ربیعی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در همایش گرامیداشت روز ملی صنعت و معدن در تبریز بهترین راهکار عبور از مشکلات اقتصادی را توجه به تولید ملی دانست و اظهار داشت: سیاست‌ها و تصمیم‌های رییس جمهور آمریکا به مثابه فرصتی بزرگ برای ایران است.

ربیعی با اشاره به تقابل اقتصادی شرق و غرب با آمریکا گفت: امروز بهترین فرصت است که با اتخاذ سیاست هایی در بطن جامعه؛ تولید ملی را نهادینه و تقویت کنیم. ممنوعیت ورود برخی کالاها فرصت بزرگی برای ماست که تولید را رشد دهیم. دولت برنامه منسجمی برای افزایش تاب آوری اجتماعی در برابر تحریم دارد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تأکید بر این‌که کارگر و صنعتگر در جامعه تولیدمحور ارزش واقعی خود را پیدا می کند، گفت: متأسفانه ما تعریف درستی از بحران نداریم، بحران زمانی است که نسبت میان مسائل و مشکلات به ظرفیت های کشور است؛ که اگر کوچک تر شود، بحران است که ما به هیچ وجه ظرفیت های کوچکی نداریم.

وی سیاست بهبود فضای کسب و کار را اولویت دولت دانست و افزود: ما امروز بیش از هر زمان دیگری به عقلانیت و در کنار هم بودن نیاز داریم؛ دولت نقد را می پذیرد، اما صورت مسأله را پاک نمی کند، جامعه، تولیدکننده و دولت باید در کنار هم قرار بگیرند تا از اقتصاد سوداگر عبور کنیم.

ربیعی با اذعان به این نکته که هنوز هم به برجام اعتقاد دارد، گفت: ما با یک بی عقل مواجه هستیم که همه جهان به رفتار او انتقاد دارد، امروز یک کانال هایی با همه عزم و قدرت تلاش دارند که جامعه ایرانی را ناامید کنند. ما نباید نا امید شویم؛ راه ما برای گذر از شرایط فعلی تنها تولید، تولید و تولید است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر این‌که سمبل کارآفرینان و صنعتگران کشور در تبریز هستند، افزود: باید شرایطی ایجاد کنیم که صنعتگران آذربایجان به عنوان طبقه قوی متوسط در جامعه شکل بگیرند. اعتقاد دارم جامعه ای که پول روی پول اضافه کند، جامعه خوشبختی نخواهد بود.

وی در پایان با تأکید بر توجه به سیاست‌های اقتصاد مقاومتی یادآور شد: همه کشورهای توسعه یافته شرق آسیا تنها در بستر تولید رشد کرده اند، اگر دولت بتواند از تولیدکننده حمایت داشته باشد، بانک‌ها حامی جدی تولیدکننده بوده و مردم به خرید کالای ایرانی اهتمام کنند، شاهد رشد اقتصادی مطلوب خواهیم بود./935/پ۲۰۳/ق

ارسال نظرات