۲۹ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۳
کد خبر: ۵۷۱۸۸۶
نائب رییس مجلس:

مشکلات ارزی دامن‌گیر تولیدکنندگان شده است

پزشکیان با تأکید بر این‌که نقدینگی سرسام‌آور در کشور و نرخ سود بالای بانکی کمر اقتصاد کشور را خم کرده است، گفت: مشکلات ارزی دامن‌گیر تولیدکنندگان شده است.
مسعود پزشکیان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، مسعود پزشکیان، نائب رییس مجلس شورای اسلامی عصر پنجشنبه در همایش گرامیداشت روز ملی صنعت و معدن در تبریز، با بیان این‌که مشکلات اقتصادی موجود در کشور علل و عوامل مختلفی در داخل و خارج از کشور دارد، اظهار داشت: برای رفع هر مشکلی، راه‌حلی وجود دارد که بر پایه عقلانیت، دانش و منطق استوار است.

وی ادامه داد: آنچه وظیفه نماینگان مجلس در قانون پیش‌بینی شده است؛ پیگیری مشکلات مردم به ویژه صاحبان صنایع و تولیدکنندگان است، چراکه با رفع مشکلات کارآفرینان شاهد رفع معضل بیکاری، افزایش تولید ملی و مقابله با تهدیدهای اقتصادی دشمنان خواهیم بود.

نماینده مردم تبریز در مجلس با بیان این‌که قانون‌گذاری صحیح برای حمایت از تولیدکننده داخلی و سرمایه‌گذار خارجی از دیگر وظایف نمایندگان مجلس در رونق اقتصادی کشور است، گفت: همه ساختارهای نظام و قوای سه گانه وظیفه دارند بستر و امنیت لازم را برای توسعه صنعت و تجارت فراهم کنند.

نائب رییس مجلس شورای اسلامی با تأکید بر این‌که نقدینگی سرسام‌آور در کشور و نرخ سود بالای بانکی کمر اقتصاد کشور را خم کرده است، خاطرنشان کرد: مشکلات ارزی دامن‌گیر تولیدکنندگان شده است، قول می دهم هر مشکلی در این زمینه به وجود آید، پیگیری امور و مشکل شما خواهم بود.

پزشکیان افزود تلاش خواهیم کرد سهم آذربایجان شرقی را از میزان ارز کشور اخذ کنیم تا تولیدکنندگان منطقه را به حق خود برسند، به عبارت بهتر هر کاری که از عهده ما نمایندگان مجلس بر آید تا شما تولیدکنندگان با قدرت به جلو بروید، انجام خواهیم داد.

همچنین رضا رحمانی، قائم مقام وزیر صنعت در سخنانی با تأکید بر این‌که تقویت ارتباط با تشکل های صنعتی را در دستور کار قرار دادیم، اظهار داشت: راه عبور از شرایط فعلی، انسجام ملی و ارتباط موثر دولت با تشکل های صنعتی و صنفی است. این را باید به یک فرهنگ تبدیل کنیم.

وی سیاست راهبردی وزارت صنعت در سال جاری را توجه به تولید داخلی دانست و گفت: با تعریف پروژه های ویژه با نظارت معاونت های مختلف در پی تقویت خوشه های صنعتی هستیم، از سوی دیگر تامین مالی پروژه های نوسازی صنایع از منابع ملی در دستور کار است.

رحمانی فعال سازی معادن کوچک را از دیگر اولویت های وزارت صمت برشمرد و خاطرنشان کرد: در مورد توسعه صنعت مس می توان گفت؛ یک پروژه تاریخی برای استان است، در مورد نفلین سینیت هم که نیاز کشور است که در سراب در گذشته نتیجه نداده است، اما در این دوره پیگیری می شود./935/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات