۰۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۷
کد خبر: ۵۷۱۹۰۸
اکبری:

ترمیم کابینه سرعت حل مشکلات اقتصادی را افزایش می دهد

عضو فراکسیون امید گفت: اگر وقایع و تخلفات اخیر در کشور به سبب ناآگاهی برخی از وزرا به امور بوده باشد، بیانگر آن خواهد بود که بر حوزه مأموریت خود تسلط نداشته‌اند و باید از سِمتشان کناره‌گیری کنند.
علی اکبری

علی اکبری، عضو هیأت رییسه کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم جامعه، بیان داشت: نمایندگان مجلس در هفتههای گذشته با دعوت از وزرا به جلسات علنی و غیرعلنی و برگزاری جلساتی در کمیسیونهای تخصصی، راهکارهای مدیریت و خروج از مشکلات اقتصادی را بررسی کردهاند.

وی با تأکید بر این که مسائل محیطی و روانی میتوانند جامعه را دچار آسیب کند، اظهار داشت: بیتردید برخی از اقلامی که نیاز عموم مردم است، مانند مواد اولیه کارخانجات، نهادهای تولید و داروها باید با اولویت مشمول تخصیص ارز شود.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تأثیرگذاری بالای رسانه ها در روحیه جامعه، ابراز داشت: رسانهها در ایجاد آرامش و اطمینان میان آحاد مردم نقش بسیار زیادی دارند، بنابراین کار رسانهای برای ایجاد آرامش اقتصادی در جامعه یکی از ضروریات امروز کشور به شمار میآید.

وی تصریح کرد: افزایش نظارت در واردات کالا، مبارزه جدی با مقوله قاچاق و تخصیص حساب شده ارز به کالاهای مورد نیاز کشور، یکی دیگر از راههای خروج از بحران اقتصادی است.

عضو فراکسیون امید با بیان این که تغییر در کابینه دولت میتواند سرعت رسیدگی به مشکلات اقتصادی را افزایش دهد، عنوان کرد: بررسی عملکرد وزرای صنعت و اقتصاد در کیفیت تخصیص ارز به افراد حقیقی و حقوقی و مسأله برخورد با واردکنندگان خودروهای لوکسی که بدون طی شدن فرایند قانونی از گمرک ترخیص شدهاند از جمله مواردی است که میتواند در تغییر کابینه دولت مؤثر باشد.

عضو هیأت رییسه کمیسیون کشاورزی،آب و منابع طبیعی مجلس گفت: مشکلاتی که در چند روز اخیر به وجود آمده است، میتواند از غفلت وزرای صنعت و اقتصاد نشأت بگیرد یا این که از روی آگاهی آنها باشد.

اکبری با بیان این که در شرایط فعلی کشور، برای ایجاد امنیت و آرامش در جامعه باید کابینه دولت به سرعت اصلاح شود، گفت: اگر وقایع اخیر در کشور به سبب ناآگاهی برخی از وزرا به امور بوده باشد، بیانگر آن خواهد بود که بر حوزه مأموریت خود تسلط نداشته‌اند و باید از سمتشان کناره‌گیری کنند./878/ت۳۰۲/ق

ارسال نظرات