۳۰ تير ۱۳۹۷ - ۰۰:۳۸
کد خبر: ۵۷۱۹۴۷
حجت الاسلام فلاحی:

دهه کرامت فرصتی برای آشنایی بیشتر با الگوهای الهی است

معاون فرهنگی حرم بانوی کرامت گفت: تلاش کنیم اتفاق زیبای دهه کرامت در طول سال جریان داشته باشد و مردم با الگوهای الهی و بانوان با مجسمه عفاف و حجاب آشنا شوند.
فلاحی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا،  حجت الاسلام صفر فلاحی معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت معصومه(س) امروز در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه قم که در مصلای قدس برگزار شد، با تبریک دهه کرامت و میلاد امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س) گفت: این دهه متعلق به فرزندان امام کاظم(ع) است و زمینه ای برای عرض ارادت و ادای دین به شمار می رود.

وی با اشاره به آیه ای از قرآن کریم درباره اجر رسالت افزود: پیامبر می فرماید در قبال ادای وظیفه رسالت از مردم چیزی نمی خواهم، شاید در ذهن مردم این بوده پیامبر زحمت می کشد و مشکلات را تحمل می کند باید از او قدردانی شود که طبیعت و فطرت انسان نیز همین را می گوید اما در قرآن کریم پیامبران الهی می فرمایند که اجری نمی خواهیم.

حجت الاسلام فلاحی با بیان این که پیامبر اسلام فرمودند اجری جز مودت و محبت را نخواستند که راهی به سوی خداوند متعال است، اظهار داشت: دهه کرامت زمینه بسیار مناسبی شد تا در این دهه محبت و مودت خود را نسبت به ساحت مقدس پیامبر اسلام(ص) و فرزندان بزرگوار ایشان به ویژه امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س) نشان دهیم.

وی محبت و مودت را اکسیر احمر دانست و ادامه داد: اگر کسی این محبت را در وجود خود داشته باشد و آن را افزایش دهد انسان را به عنوان محبوب خدا و اولیای الهی قرار می دهد، دهه کرامت این برکت را داشت که محبت مردم و جامعه را نسبت به ساحت مقدس اهل بیت(ع) نمایان تر کند.

معاون فرهنگی حرم مطهر بانوی کرامت ابراز داشت: دهه کرامت زمینه ای برای فعالان عرصه تحقیق و پژوهش شد تا بتوانند بررسی کنند این شعارها چه اندازه آثار داشته است، ده ها اثر در قالب کتاب و مقاله در این زمینه ها وجود دارد که از برکات این دهه مبارک است.

وی عنوان کرد: پرداختن به سیره مبارک امام رضا(ع) و حیات طیبه حضرت معصومه(س) از برکات دهه کرامت است و ده ها اثر در این زمینه تولید شد و شناخت امروز ما نسبت به این بزرگواران بیشتر است، هجرت این بزرگواران به ایران انتقال معارف والای الهی بود که آثار و برکات آن در طول تاریخ مشاهده می شود.

حجت الاسلام فلاحی خاطرنشان کرد: تولید آثار گوناگون هنری در زمینه اهل بیت(ع) و ترویج معارف دینی از دیگر برکات دهه کرامت است که همه اقشار در این زمینه به میدان آمده اند، از تأکیدات رهبر انقلاب در کارهای فرهنگی و هنری استفاده از هنرمندان است چرا که به ماندگاری و اثرگذاری کار کمک می کند.

وی اضافه کرد: مواکبی که در محرم و اربعین فعالیت می کردند در دهه کرامت در نقاط مختلف شهرها و حرم ها فعال هستند که به جریان سازی در جامعه کمک می کند، نشاط اجتماعی از آثار و برکات دهه کرامت است؛ جامعه نسبت به ساحت اهل بیت(ع) در زمان های گوناگون عرض ارادت می کند و همانگونه که با افتخار عزاداری می کنیم باید به شادی ها نیز توجه شود و دهه کرامت این زمینه را فراهم کرد.

معاون فرهنگی حرم حضرت معصومه(س) با بیان این که در سراسر کشور صدها جلسه جشن وشادی با حفظ اصول و حریم اسلامی برگزار می شود، گفت: در این سال ها در این دهه به مسأله زیارت اولی ها پرداخته شده است و برنامه ها به سمتی می رود که از کار مردم گره گشایی کند.

وی افزود: شاید تاکنون از قدرت نرم بقاع متبرکه و آستان های متبرک غفلت کردیم در حالی که رهبر انقلاب بسیار بر استفاده از این ظرفیت مهم تأکید دارند، باید با کمک اصحاب رسانه تلاش کنیم اتفاق زیبای دهه کرامت در طول سال جریان داشته باشد و مردم با الگوهای الهی و بانوان با مجسمه عفاف و حجاب آشنا شوند و بدانند که یک بانو به واسطه ایمان، تقوا، بندگی و ولایتمداری چقدر می تواند منشأ برکت باشد.

حجت الاسلام فلاحی اظهار داشت: انقلاب اسلامی با همه عظمتش از آثار و برکات حرم مطهر امام رضا(ع) و خواهر بزگوار ایشان است و شهر مقدس قم خاستگاه انقلاب است، باید قدر بانوی کرامت را بدانیم و تلاش کنیم که اهداف ایشان تحقق پیدا کند./1323/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات