۳۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۴
کد خبر: ۵۷۱۹۶۲

طلایه‌داران استقامت و مردانگی؛ میزبان خدام رضوی

استان هرمزگان با مردمانی فرهیخته که همواره طلایه‌دار استقامت و مردانگی و حافظ این مرز وبوم بوده و هستند، میزبان خدام حرم مطهر رضوی و حاملان پرچم متبرک آستان مقدس آن امام همام است.
حرم رضوی

به گزارش خبرگزاری رسا در هرمزگان، کاروان کرامت هرسال، مصادف با روز میلاد خورشید قم، مسافرتی را به مسافت دنیای انسان‌های خداجو طی می‌کند و همزمان با میلاد شمس‌الشموس، کرامت خود را به کمال می‌رساند.

مسافران این کاروانِ جهانی، متنعمان از کرامت بی‌پایان این‌ دو قافله سالار هستند که به هرجا از جهان که قدم می‌گذارند، سفیر این دو گوهر ابدی می‌شوند و سوغاتِ کرامت، جود و سخا به همراه دارند.

سوغاتی به عظمت بشارتِ سعادت برای همان‌ها که منتظران سعادت واقعی‌اند، اما این عظمت ذره‌ای در تملک این سفیران آسمانی در نیامده؛ چراکه تنها زمزمه آنان خطاب به سالار کاروان است: «هرچه دارم از تو دارم»؛ همان‌ها که خود را به زیر سایه خورشید رسانده‌اند و حال می‌کوشند تا دیگرانی را به زیر این سایه پر رحمت بکشانند، زیر سایه خورشید که باشی برای همیشه از ظلمت رهایی خواهی یافت.

آن‌ها که تو را به این سایه تابناک دعوت می‌کنند، ‌همان‌هایی هستند که مأمور به رفع فقر از مستضعفان، زنگار از دل غافلان، شک از دلِ مرددان و جهل از ‌وجود جاهلان هستند.

 زیر سایه خورشید که باشی به تو می‌آموزند، چگونه درس زندگی از سیره زندگی‌ بزرگان بیاموزی و چگونه بر آن پایدار بمانی.

کاروان عشق، کاروانی است از استان دین‌مدار هرمزگان با مردمانی ولایت مدار که همراه کاروان زیر سایه خورشید،‌ قرار است فرهیختگان و دلدادگان آن بارگاه‌های ملکوتی را در این سیر معنوی همراهی کنند.

 ۳۱ استان و ۲۰ کشور جهان منتظر قدوم این کاروان‌ها هستند تا بیش از پیش با فرهنگ رضوی آشنا گردند، نزدیکی اقوام و ملیت‌ها و انسان‌های آزاده به یکدیگر از مهم‌ترین دستاورد این کاروان‌ها خواهد بود.

۴۰ عنوان برنامه و نه هزار عملیات در جهت ارتقای فرهنگ، از مسؤولیت‌های کاروان زیر سایه خورشید است؛ از این رو یک هزار و 500 نقطه شهری و روستایی میزبان کاروان‌های اعزامی خواهند شد.

عطر مطهر رضوی کاروان‌های "زیر سایه خورشید" در سطح کشور، یازدهمین سال پیاپی است که در شهرها و روستاها، در اقصی نقاط کشور به مشام می‌رسد و کاروان‌ها با شعار "هر چه دارم از تو دارم" با سفر به مناطق محروم و زیارت افراد از راه دور، هر دلداده‌ای را سرگشته و دلداده آن امام رئوف می‌نماید.

هم اینک استان هرمزگان با مردمانی فرهیخته که همواره طلایه‌دار استقامت و مردانگی و حافظ این مرز وبوم بوده و هستند، میزبان خدام حرم مطهر رضوی و حاملان پرچم متبرک آستان مقدس آن امام همام است./851/د103/ب1

ارسال نظرات