۳۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۵
کد خبر: ۵۷۲۰۳۰
نماینده ولی فقیه در لرستان:

اعتقاد به مهدویت بیان آینده درخشان بشریت است

نماینده ولی فقیه در لرستان با بیان اینکه اعتقاد به مهدویت برای بیان آینده درخشان بشریت است، گفت: مهم ترین وظیفه ما تقویت و نهادینه سازی اعتقاد به مهدویت در جامعه است چراکه تقویت نظام به تقویت اعتقاد مهدویت در جامعه است.
امام جمعه خرم آباد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام والمسلمین سیداحمدمیرعمادی، نماینده ولی در لرستان و امام جمعه خرم آباد، ظهر امروز در جلسه شورای استانی مهدویت که در بیت امام جمعه خرم آباد برگزار شد،با تبریک ایام دهه کرامت گفت: در زیارات و روایات مطالبی که در مورد امام زمان(عج) است حضرت ولی عصر(عج) اسناد به خدای متعال داده شده است.

وی با اشاره به لقب های امام زمان(ع) افزود: باب الله، خلیفته الله، حجت الله، بقیه الله، وعده الله، میثاق الله، نورالله، سبیل الله و امین الله از جمله تعابیری است در مورد امام زمان(عج) که هرکدام تفسیری جداگانه دارد.

وی با بیان اینکه حجت خدا در آخر زمان تحقق بخش آنچه که خدا داده است، می باشد، خاطرنشان کرد: این نشان می دهد که امام زمان(ع) شخصیت الهی و ذخیره الهی برای تحقق بخشیدن به اهداف الهی است.

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی تصریح کرد: باید توجه داشته باشیم که اعتقاد به مهدویت قرآنی است و ریشه قرآنی دارد، برای بیان آینده درخشان بشریت است.

وی با اشاره به اینکه تأثیر اعتقاد به مهدویت در زندگی فردی و اجتماعی است، یادآور شد: به برکت امام زمان(عج) آرامش و امنیت در جامعه حاکم است و ما روزی می خوریم، اگر امام زمان نباشد حیات فردی و اجتماعی زندگی بشریت در خطر است.

تقویت نظام به تقویت اعتقاد مهدویت است

نماینده ولی فقیه در لرستان با بیان اینکه اساس نظام اسلامی بر پایه امامت و ولایت است و اصل ولایت فقیه که محور حکومت اسلامی است ریشه در مهدویت دارد، عنوان داشت: اگر بخواهیم نظام جمهوری اسلامی تقویت شود، باید فرهنگ مهدویت تقویت یابد چراکه تقویت نظام به تقویت اعتقاد مهدویت است.

وی با بیان اینکه مهم ترین وظیفه ما این است که اعتقاد به مهدویت را در جامعه نهادینه کنیم، خاطرنشان کرد: باید توجه به امام زمان(عج) را در بین مردم نهادینه کنیم، نهادینه سازی فرهنگ مهدویت توجه به علم و دانش پیشرفت، رشد، تعالی، معنویت و امنیت است.

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی در ادامه تأکید کرد: در راستای تقویت و نهادینه سازی فرهنگ مهدویت باید کار علمی و پژوهشی انجام داد و محققانی تربیت کنیم که با تحقیق و پژوهش شبهات را پاسخگو باشند.

وی یادآور شد: باید متناسب با نیاز امروز کتاب بنویسیم و در این راستا بنیاد مهدویت باید پیگیر باشد و دومین کار ارائه آموزش های مختلف برای اقشار مختلف است، باید فعالیت های فرهنگی تبلیغی را تقویت کنیم و در مساجد، تکایا و حسینه ها مسائل فرهنگی مهدویت، تبلیغ مهدویت صورت گیرد و کتابخانه مهدویت راه اندازی شود./9451//۲۰۳/خ

ارسال نظرات