۰۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۳
کد خبر: ۵۷۲۱۰۲
مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی:

نداشتن شجره‌نامه نشانه جعلی بودن امامزاده‌ها نیست

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی با اشاره به اینکه برخی از امامزادگان شجره‌نامه ندارند، گفت: نداشتن شجره‌نامه دلیل بر جعلی و ساختگی بودن امام زادگان نیست.
حجت الاسلام آسوده

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی،حجت‌الاسلام عظیم آسوده، امروز در مراسم تکریم و بزرگداشت امام‌زادگان استان، اظهار داشت: اینکه عده‌ای امام زادگان فاقد شجره‌نامه را ساختگی و جعلی می‌دانند به دلیل عدم آگاهی آن‌ها است.

وی افزود: وجود امام زادگان زیاد در ایران نه‌تنها به دلیل جعلی و ساختگی بودن آن‌ها نیست بلکه واقعیتی تاریخی و انکارناپذیر به دنبال دارد، اما عده‌ای به دلیل ناآگاهی و عده‌ای هم با آگاهی کامل به دلیل دشمنی با امامان و ائمه اطهار (ع) وجود این امام زادگان را ساختگی می‌دانند.

حجت‌الاسلام آسوده اضافه کرد: ازدیاد و زیاد بودن نشانه تقلبی و جعلی بودن نیست که وجود امام زادگان زیاد و بدون شجره‌نامه در ایران دلیل بر ساختگی بودن آن‌ها باشد.

حجت‌الاسلام آسوده یادآور شد: از گذشتگان به‌صورت سینه‌به‌سینه نقل شده که امام رضا (ع) هنگام ورود به ایران به همراه تعداد زیادی از امام زادگان وارد ایران شدند که این دلیل محکمی برای وجود امام زادگان زیاد در ایران است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با دعوت هیئت‌امنای امام زادگان به امانت‌داری، تصریح کرد: باید موقوفات و نذوراتی که از سوی زائران برای عمران و آبادانی امام زادگان به ضریح ریخته می‌شود در راه هدف اصلی زائران که عمران و آبادی امام‌زاده است صرف شود.

حجت‌الاسلام آسوده با بیان اینکه لازم نیست خادمان قبور متبرکه همیشه در امام‌زاده حضورداشته باشند، خاطرنشان کرد: بهتر است از خادمان متخصص نظیر مهندسان و معماران استفاده شود تا در مواقع لزوم از تخصص آن‌ها برای عمران و آبادانی امام‌زاده هم استفاده شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان خراسان شمالی در انتها با تأکید بر رعایت بهداشت و ساخت امکانات بهداشتی در امام زادگان، گفت: باید به درک و شعور زائران احترام گذاشته و با آن‌ها با ادب و اخلاق علوی رفتار کرد تا آن‌ها این امام زادگان را مأوا و مأمنی امن برای خود بدانند./9314//۲۰۳/خ

ارسال نظرات