۰۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۷
کد خبر: ۵۷۲۱۰۸
نماینده سابق مجلس:

مقاومت جزء لاینفک اسلام انقلابی است

حجت ‌الاسلام آقاتهرانی به تشریح مهمترین ویژگی های یک فرد انقلابی پرداخت و گفت: یک انسان انقلابی مبتکر و متفکر است و اجازه نمی ‌دهد دیگران برای او تصمیم بگیرند و برای کسب تکلیف در انجام امور به ‌‌دنبال کدخدا نیست.
حجت الاسلام آقاتهرانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت ‌الاسلام مرتضی آقاتهرانی، نماینده سابق مجلس شورای اسلامی، صبح امروز در ادامه سلسله نشست های بیست و پنجمین دوره طرح تقویت مبانی اعتقادی که با حضور عموم مردم در مهدیه مصلای امام خمینی(ره) شهرکرد در حال برگزاری است، با تأکید بر اینکه تفکر انقلابی مهمترین نیاز امروز جامعه اسلامی است، به تشریح مهمترین ویژگی های یک فرد انقلابی پرداخت و گفت: یک انسان انقلابی مبتکر و متفکر است و اجازه نمی ‌دهد دیگران برای او تصمیم بگیرند و برای کسب تکلیف در انجام امور به ‌‌دنبال کدخدا نیست.

حجت ‌الاسلام آقاتهرانی با تأکید بر اینکه خیانت به انقلاب با عاقبت به خیری همراه نیست، افزود: مسؤولان بدانند که اگر در برابر استکبار عقب ‌نشینی کنند آنها دو قدم به جلو می‌ آیند؛ بنابراین باید به این مسأله توجه کنند که اسلام انقلابی، اسلامی مقاوم، اهل تلاش و راست‌ گو است.

وی با بیان اینکه اسلام آمریکایی دین را از سیاست جدا می ‌داند، گفت: اگر دین از سیاست جدا شود، آن‌ گاه سیاستمداران به خود اجازه می ‌دهند اخلاق را زیر پا بگذارند و برای رسیدن به هدف به دروغ متوسل شوند.

استاد اخلاق حوزه علمیه قم در ادامه با اشاره به بحث انحراف در موضوعات مختلف، تصریح کرد: انحراف از ابتدا در ادیان مختلف الهی بوده است و معمولا کسانی افراد جامعه را به انحراف می ‌کشانند که دارای سطح سواد بالایی باشند.

فعال سیاسی اصولگرا با تأکید بر اینکه افراد جاهل، ساده و اهل دنیا بیش ‌تر از سایرین دچار انحراف می ‌شوند، ابراز کرد: انحراف در امور اعتقادی، سیاسی و اقتصادی وجود دارد اما شاهدیم اسلام کامل ‌ترین دین و قرآن ‌کریم نیز کامل ‌ترین کتاب است و تاکنون کسی موفق نشده این دین و کتاب را تحریف کند.

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی با انتقاد از تدریس کتب ترجمه شده غربی در دانشگاه ‌های سراسر کشور، تصریح کرد: این مسأله متوجه کوتاهی حوزه و دانشگاه در تدوین کتب اسلامی است و بایستی با همکاری حوزه و دانشگاه این موضوع محقق شود.

حجت ‌الاسلام آقاتهرانی با بیان اینکه برخی فکر می ‌کنند اسلام مربوط به مسائل جزئی مانند احکام است، گفت: این تفکر سکولاریسم است؛ غربی‌ ها به ‌دنبال کمرنگ کردن مسائل دینی در جامعه هستند چراکه به ضرر آنهاست./9457//۲۰۳/خ

ارسال نظرات