۰۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۶
کد خبر: ۵۷۲۱۳۲

آغاز دوره «میثاق طلبگی» در حوزه علمیه تبریز

۱۸۰ طلبه ورودی جدید مدارس علمیه تبریز در دوره «میثاق طلبگی» مرکز مدیریت حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی شرکت می کنند.
حجت الاسلام احمد مطهری اصل، مدیر حوزه علمیه استان آذربایجان شرقی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام احمد مطهری‌اصل، مدیر حوزه علمیه استان آذربایجان شرقی، امروز در جمع طلاب شرکت کننده در دوره «میثاق طلبگی» مدارس علمیه استان که در حوزه علمیه حضرت ولی‌عصر(عج) برگزار شد، اظهار داشت: ایجاد آمادگی طلاب برای ورود به حوزه از مهم‌ترین اهداف این دوره است.

حجت الاسلام مطهری اصل با اشاره به این‌که دوره میثاق طلبگی با هدف آشنایی با مسائل اخلاقی و منش طلبگی برگزار می شود، تصریح کرد: طلاب شرکت کننده در این دوره ضمن آشنایی با رسالت و اهداف طلبگی و تبلیغ، خود را برای تحصیل دروس حوزوی آماده می کنند.

وی با اشاره به اینکه این دوره آموزشی زیر نظر اساتید مجرب اخلاق و تهذیب با ارائه مشاوره، در سر فصل‌ های گوناگون برگزار می‌ شود، ادامه داد: تبیین راه و رسم طلبگی، آشنایی با نظام تعلیم و تربیت حوزه و برگزاری دوره‌های اخلاق برای طلاب از جمله اهداف برگزاری این دوره آموزشی اخلاقی است.

مدیر حوزه علمیه استان آذربایجان شرقی افزود: طرح میثاق طلبگی در راستای آشنایی این افراد با حوزه و طلبگی و محک زدن خود جهت ورود به این فضا است، برگزاری محافل انس با قرآن، برگزاری حلقه‌ های تربیتی، درس اخلاق و... از جمله برنامه‌ های این دوره آموزشی است.

حجت الاسلام مطهری اصل با بیان اینکه در دوره آموزشی اخلاقی «میثاق طلبگی» متقاضیان ورود به حوزه با سیمای کلی حوزه و رسالت‌ های آن آشنا خواهند شد، تصریح کرد: تمامی شرکت کنندگان دوره پس از آزمون‌های علمی و عملی، پالایش و جذب مدارس علمیه استان خواهند شد.

وی، آشنایی متقاضیان ورود به حوزه با برنامه‌ ها، بایدها و نبایدهای آن را از جمله اهداف برگزاری دوره توجیهی تربیتی طلاب جدیدالورود به حوزه برشمرد و گفت: طلاب پس از برگزاری این دوره با بصیرت و آگاهی و دارای شناختی نسبتا کافی وارد حوزه می ‌شوند.

گفتنی است، ۱۸۰ طلبه جدیدالورود مدارس علمیه استان آذربایجان شرقی در کلاس های آموزشی دوره میثاق طلبگی به مدت یک هفته در حوزه علمیه حضرت ولی‌عصر(عج) تبریز حضور دارند./935/پ۲۰۳/ب1

ارسال نظرات