۰۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۸
کد خبر: ۵۷۲۱۹۱
آيت الله نمازي:

سیره رضوي كشور را در برابر تهديدات فرهنگي بيمه مي كند

نماينده ولي فقيه در كاشان گفت: بهترين معارفي که کشور را در برابر تهديدات و تهاجمات فرهنگي بيمه مي کند ترويج معارف علوي به ويژه فرهنگ ناب رضوي‌ در دهه کرامت است.
آيت الله نمازي آيت الله نمازي آيت الله نمازي

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان، آيت الله عبدالنبي نمازي عصر دوشنبه در ديدار کاروان زير سايه خورشيد آستان قدس رضوي با اشاره به اينكه در دهه کرامت امام شناسي را بايد به نسل جوان انتقال داد، گفت: محوريت فعاليت ها در دهه كرامت را  بايد بر اساس معرفت افزايي توحيدي و فرهنگ رضوي نسل جوان قرار داد.

وي بر امام شناسي و ترويج فرهنگ رضوي به نسل جوان امروز از سوي كاروان زير سايه خورشيد در دهه كرامت تأكيد كرد و افزود: کاروان هاي زير سايه خورشيد در اين ايام براي معرفت افزايي توحيدي و انتقال فرهنگ رضوي به نسل جوان تلاش كنند.

وي با اشاره به اينكه فعاليت هاي تشکيلات معاونت فرهنگي آستان قدس رضوي در دهه کرامت بايد براساس امام شناسي به ويژه امام رضا(ع) باشد، گفت: امام رضا (ع) در دهه کرامت بايد بيشتر و بهتر به مردم به ويژه نسل جوان معرفي شود.

آيت الله نمازي همچنين با بيان اينكه رهبر معظم انقلاب پرورش يافته مکتب رضوي است، افزود: رهبر معظم انقلاب تمامي مشکلات کشور را با توسل به امام رضا (ع) حل و فصل مي‌كند.

نماينده ولي فقيه در كاشان حضور امام رضا(ع) در ايران را عطيه اي الهي از سوي خداوند براي ملت ايران اسلامي دانست و اظهار داشت: امام رضا(ع) يكي از امامان چهارده معصوم و يك امام از دوازده امام و اسراري از اسرار حق است كه نصيب و قسمت ملت ايران شده است.

آيت الله نمازي يادآور شد: ما بايد هنر تبيين جايگاه معارف ناب ديني و شعائر اسلامي را از سخنان ائمه اطهار(ع) به ويژه امام رضا(ع) در جامعه براي ترويج و تبيين فرهنگ و سبک زندگي ديني و علوي داشته باشيم.

به گفته وي، معرفي حقوق ارحام از جمله پدر و مادر، همسر، همسايه و فرزندان از زبان امام رضا(ع) از ديگر مواردي است که مي تواند در دهه کرامت در جامعه بين خانواده ها معرفي و تبيين شود.

نماينده ولي فقيه در كاشان تأكيد كرد: بهترين معارفي که کشور را در برابر تهديدات و تهاجمات فرهنگي بيمه مي کند ترويج معارف علوي به ويژه فرهنگ ناب رضوي‌ در دهه کرامت است.

آيت الله نمازي تصريح کرد: هميشه و همه جا فقط عوامل بازدارنده اجرايي، امنيتي و نظامي و انتظامي نمي تواند امور را اصلاح کند بلکه ترويج فرهنگ معارف ناب ديني و شعائر اسلامي و ارزشي به ويژه جشن هاي ملي زير سايه خورشيد در دهه کرامت است که عامل خير و برکت و هدايت و اصلاح جوانان مي شود.

علي اصغري مسؤول كاروان خدام حرم رضوي نيز ابتداي اين ديدار گفت: يكهزار و 500 نفر از خادمان امام رضا(ع) در يكهزار و 500 نقطه از كشور و 15 كشور جهان بالغ بر 9 هزار فعاليت در قالب 40 عنوان فعاليت فرهنگي را اجرا مي كنند.

وي افزود: برگزاري جشنواره ملي آه و آهو در كاشان يكي از 9 هزار فعاليت فرهنگي است كه از سوي كاروان هاي زير سايه خورشيد برگزار مي شود.

حجت الاسلام عباس عزيزي روحاني مبلغ كاروان خدام حرم رضوي نيز با اشاره به اينكه پرچم امام رضا(ع) در دهه كرامت به هر نقطه اي از ايران رفته است فتح الفتوح كرده است، گفت: پرچم امام رضا(ع) به هر نقطه اي از ايران رفته است آثار و بركات زيادي را با خود به همراه داشته است.

شايان ذکر است: کاروان زير سايه خورشيد اعزامي از آستان قدس رضوي به کاشان تا سوم مرداد ضمن شرکت در جشن هاي مردمي دهه کرامت در اين شهرستان مهمان مردم كاشان خواهند بود.

لازم به ذكر است، دهمين جشنواره ملي فرهنگي، هنري آه و آهو در شهرستان كاشان همزمان با پانزدهمين جشنواره بين المللي امام رضا(ع) در دهه كرامت از يكشنبه شب 24 تيرماه با مراسم افتتاحيه آغاز و تا سوم مرداد ماه به مدت 11 شب به همراه برنامه متعدد فرهنگي و آييني و مذهبي ادامه خواهد داشت./1307/پ204/ب1

ارسال نظرات