۰۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۴
کد خبر: ۵۷۲۲۰۵
حجت الاسلام والمسلمین نکونام:

داشتن طهارت ظاهری و باطنی لازمه حرکت در مسیر طلبگی است

امام جمعه شهرکرد، داشتن طهارت ظاهری و باطنی را لازمه حرکت در مسیر طلبگی بیان کرد و گفت: طهارت باطنی آرام آرام و در ادامه مسیر خود به خود صورت می گیرد اما دائم الوضو بودن شرط داشتن طهارت ظاهری است.
دوره اختبار و تثبیت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، صبح امروز در مراسم میثاق طلبگی طلاب جدید الورود حوزه های علمیه برادران این استان که به میزبانی مدرسه علمیه امامیه شهرکرد در حال برگزاری است، با بیان اینکه دوران طلبگی ایامی به یاد ماندنی و فراموش نشدنی و آغاز یک حرکت بسیار نورانی است، گفت: بدون تردید شما امروز در عرصه ای ورود پیدا کرده اید که به فضل پروردگار و به حول و قوه الهی اگر قدر آن را بدانید و اگر با بیداری و بصیرت در این راه حرکت کنید، حتما به اوج کمال انسانیت خواهید رسید و این همان چیزی است که خدای تبارک و تعالی از انسان انتظار دارد.

امام جمعه شهرکرد با اشاره به آیه «إِنِّی جَاعِلٌ فِی الْأَرْضِ خَلِیفَهً» افزود: خدای تبارک و تعالی انسان را به عنوان خلیفه خودش در روی زمین قرار داده اما هر انسانی خلیفه نیست؛ خلیفه ویژگی هایی دارد، خلیفه خدا کسی است که رنگ الهی داشته باشد، صفات و ویژگی های الهی به خودش بگیرد و به کمال واقعی برسد.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام با تأکید بر اینکه انسانی در این عالم به مقصد و کمال می رسد که به رنگ الهی دربیاید، ابراز کرد: امروز در عرصه ای وارد شده اید که رنگ الهی به یقین بیش از جاهای دیگر تبلور دارد؛ انسان در این عرصه خیلی بهتر از جاهای دیگر می تواند دل و درون خودش را به معنای واقعی فرشته گونه کند و از عالم حیوانیت فاصله بگیرد تا به رنگ الهی درآید، تا کسی بشود که به معنای واقعی رنگ و جلای الهی به خود گرفته باشد.

وی داشتن طهارت ظاهری و باطنی را لازمه حرکت در مسیر طلبگی بیان کرد و ادامه داد: طهارت باطنی آرام آرام و در ادامه مسیر خود به خود صورت می گیرد اما دائم الوضو بودن شرط داشتن طهارت ظاهری است؛ نمی شود آدم طهارت ظاهری نداشته باشد بعد بخواهد بنشیند سر کلاس درس و ادبیات عرب، فقه و اصول یاد بگیرد و قال الصادق(ع) و قال الباقر(ع) بگوید.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با تأکید بر اینکه طلاب باید به طور مستمر دائم الوضو باشند و این یک شرط اساسی برای آنها است، ادامه داد: وضو منشأ نورانیت است مخصوصا اگر انسان بتواند با توجه وضو بگیرد، یعنی بداند چه می کند، دعاهایی که در هنگام وضو وارد شده را با اخلاص بخواند و واقعا در هر وضویی که می گیرد از خدای تبارک و تعالی محتوای آن دعا ها را بخواهد.

وی حضور در حوزه علمیه را توفیق الهی دانست و تصریح کرد: در همین بدو ورود به حوزه نیت خود را خالص کنید تا ان شاءالله در ادامه مسیر موفق باشید؛ محال است کسی خالصانه از خدا چیزی بخواهد، با یاد،نام و با استعانت از خدا کاری را خالص آغاز بکند و آن کار ابتر شود.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام با تأکید بر اینکه هیچ روزی از روزهای طلبگی تان را بدون نماز استعانت آغاز نکنید، ابراز کرد: هر روز که می خواهید وارد کار روزانه بشوید، اضافه بر دیگر برنامه های تان، نمازهای صبحتان، نافله تان و نماز های دیگرتان، دو رکعت نماز بخوانید و کار روزانه تان را آغاز کنید و ببینید چقدر خدا موانع را برطرف و راه را باز می کند.

امام جمعه شهرکرد با تأکید بر اینکه تنها الگوی طلاب باید امام راحل باشد چراکه راه امام در همه زمینه ها یک راه کامل و جامع بود، خاطرنشان کرد: اگر از همین روزهای نخست طلبگی با امام عهد ببندید و در راه امام باشید، امام را بشناسید و مثل امام زندگی کنید، به هیچ عنوان نه تنها کم نمی آورید بلکه به آن جایی که باید برسید حتما خواهید رسید.

وی در پایان داشتن اراده برای ثابت قدم بودن در مسیر طلبگی را یک شرط اساسی دانست و افزود: اگر اراده نداشته باشید در ادامه مسیر دچار شک و تردید خواهید شد و از ادامه راه باز می مانید./9457//۲۰۳/خ

ارسال نظرات