۰۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۲
کد خبر: ۵۷۲۲۱۱
از سوی معاونت پژوهش جامعه الزهرا؛

نخستین همایش کتاب سال بانوان برگزار می شود

نخستین همایش کتاب سال بانوان هم زمان با ولات حضرت زهرا(س) از سوی معاونت پژوهش جامعه الزهرا(س) برگزار می شود.
ریحانه حقانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، ریحانه حقانی صبح امروز در نشست خبری با حضور اصحاب رسانه، با اعلام خبر برگزاری نخستین همایش کتاب سال بانوان گفت: وجود بانوان تحصیلکرده نخبه در زمینه علوم انسانی و توجه ویژه به مسأله زن و خانواده موجب شده است که نخستین همایش کتاب سال بانوان از سوی معاونت پژوهش جامعه الزهرا(س) برگزار شود.

معاون پژوهشی جامعه الزهرا(س) ادامه داد: زن و خانواده دو موضوع جدا ناپذیر از یکدیگر هستند که نیازمند برنامه ریزی راهبردی است و باید از حالت کلیشه ای خارج شود.

وی با اشاره به راهکارهای برنامه ریزی راهبردی در زمینه زن و خانواده اظهار کرد: پژوهش های مؤثر و بنیادی در عرصه زن و خانواده، در نظر گرفتن ظرفیت ها و پژوهش براساس آنها و الگوسازی از جمله راهکارهای برنامه ریزی در زمینه زن و خانواده است.

حقانی ادامه داد: همچنین شناسایی پژوهشگران، ظرفیت شناسی، شناسایی موضوعات مورد پژوهش، آسیب شناسی و ارتقاء کیفی و کمی پژوهش ها از اهداف کلی همایش کتاب سال بانوان به شمار می روند.

وی خاطرنشان کرد: همایش کتاب سال بانوان در بخش های تالیف، ترجمه و رساله دکتری و رساله سطح چهار حوزه علمیه برگزار می شود که پس از شناسایی منابع مناسب و برگزاری اختتامیه همایش کار اصلی یعنی تلاش برای برنامه ریزی راهبردی آغاز می شود.

معاون پژوهش جامعه الزهرا(س) کمک به پژوهش های عرصه زن و خانواده را از سیاست های برگزاری همایش کتاب سال بانوان دانست و افزود: متأسفانه برخی پژوهش ها کاربردی نیستند که در این همایش تلاش می شود پژوهش ها کاربری و ناظر به نیازهای جامعه باشند که در غیر این صورت با عدم رشد و پویایی همراه خواهیم بود.

وی به محورهای همایش کتاب سال بانوان اشاره و بیان کرد: آثار منتشر شده از سوی بانوان اعم از تألیف و ترجمه رساله علمی سطح چهار و دکتری در زمینه علوم انسانی و تمامی آثار منتشر شده از سوی بانوان و آقایان در حوزه زن و خانواده از جمله محورهای همایش کتاب سال بانوان به شمار می روند.

حقانی در پایان با اشاره به زمان ارسال آثار و برگزاری اختتامیه همایش کتاب سال بانوان گفت: علاقه مندان به شرکت در همایش کتاب سال بانوان می توانند تا پایان مهرماه به سامانه اینترنتی همایش کتاب سال بانوان مراجعه کنند و اختتامیه همایش نیز در پایان سال 97 هم زمان با ولادت حضرت زهرا(س) برگزار می شود./1324/پ۲۰۲/ج

 

ارسال نظرات