۰۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۶
کد خبر: ۵۷۲۲۳۵
مسؤول ستاد بازسازی عتبات عالیات لرستان مطرح کرد؛

کمک ۱۲۰ میلیارد ریالی مردم لرستان به بازسازی عتبات عالیات

مسؤول ستاد بازسازی عتبات عالیات لرستان با اشاره به کمک های مردم استان در بازسازی عتبات عالیات گفت: مردم لرستان تاکنون ۱۲۰ میلیارد ریال به بازسازی عتبات کمک کرده اند.
عتبات عالیات

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، اصغر حقی پور، مسؤول ستاد بازسازی عتبات عالیات لرستان، ظهر امروز در دیدار با نماینده ولی فقیه در لرستان گفت: از بین مردم استان تاکنون مبلغ 120 میلیارد ریال نذورات برای بازسازی عتبات عالیات جمع آوری شده است.

وی با بیان اینکه این کمک ها شامل وجوه نقدی، طلا و زیورآلات، کاشی، سنگ، فرش و سایر کمک های غیرنقدی است، افزود: ۲۵ هزار متر مربع سنگ از ازنا خریداری شده است و مصالح به کار برده شده در ساخت و ساز عتبات از مصالح ایرانی هستند.

حقی پور با اشاره به اینکه تاکنون 37 کاروان تخصصی در رشته های مختلف مهندسی، معماری، عمران و ۳۷۵ نفر نیروی متخصص به کشور عراق اعزام شده است، خاطرنشان کرد: این اعزام ها به منظور فعالیت در زمینه بازسازی عتبات عالیات صورت گرفته است.

وی در ادامه عنوان داشت: در بازسازی و ساخت عتبات عالیات در رشته های مختلف آینه کاری، گچ کاری، قلم زنی، خاتم کاری، فرش بافی و دیگر هنرها از هنر هنرمندان ایرانی استفاده می شود.

برگزاری جشنواره محبت در لرستان

مسؤول ستاد بازسازی عتبات عالیات لرستان از برگزاری جشنواره محبت خبر داد و یادآور شد: این جشنواره اوایل شهریور ماه سال جاری و با محوریت کمک های مردمی در بازسازی عتبات عالیات برگزار می شود.

حقی پور خاطرنشان کرد: کمک های مردمی بنا بر خواسته و نیت آنان در بازسازی عتبات عالیات هزینه می شود و کوچکترین تغییری در نیت مردم ایجاد نخواهد شد./9451//۲۰۳/خ

ارسال نظرات