۰۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۰
کد خبر: ۵۷۲۲۵۶
معاون پژوهش حوزه علمیه مازندران تأکید کرد؛

ضرورت تقویت انگیزه و مهارت پژوهشی در میان طلاب حوزه

معاون پژوهش حوزه علمیه مازندران بر ضرورت انگیزه آفرینی در میان طلاب به منظور رشد و رونق فعالیت های پژوهشی تأکید کرد و گفت: متأسفانه در حال حاضر انگیزه لازم برای گرایش طلاب به سمت تحقیق و پژوهش وجود ندارد.
مدیر سفیران هدایت ساری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام زین العابدین زارع، معاون پژوهش حوزه علمیه مازندران امروز در جمع معاونان و رابطان پژوهشی مدارس علمیه استان در ساری با اشاره به اهمیت پژوهش در مدارس بر ضرورت برنامه ریزی مناسب جهت به منظور تقویت مباحث پژوهشی در مدارس علمیه تأکید کرد.

وی با اشاره به این که خوشبختانه ظرفیت های پژوهشی در مدارس علمیه وجود دارد که نیازمند شناسایی و ساماندهی است، افزود: اگر یک برنامه ریزی و چشم انداز مناسبی در حوزه پژوهشی مدارس وجود داشته باشد شاهد می توانیم به اهداف مورد نظر در این عرصه دست پیدا کنیم.

معاون پژوهش حوزه علمیه مازندران بر ضرورت برگزاری دوره ها و کارگاه های آموزشی به منظور تبیین مهارت های لازم در پژوهش برای طلاب تأکید کرد و گفت: برگزاری این دوره های کارگاهی به فهم دقیق و عمیق طلاب نسبت به موضوع تحقیق و پژوهش کمک خواهد کرد.

حجت الاسلام زارع با بیان این که یکی از مهم ترین مشکلات طلاب در مدارس علمیه عدم آشنایی با مهارت های پژوهشی است، خاطرنشان کرد: باید این مهارت های لازم به صورت کارگاهی برای طلاب تبیین شود.

استاد حوزه علمیه مازندران همچنین بر ضرورت انگیزه آفرینی در میان طلاب به منظور رشد و رونق فعالیت های پژوهشی تأکید کرد و گفت: متأسفانه در حال حاضر انگیزه لازم برای گرایش طلاب به سمت تحقیق و پژوهش وجود ندارد.

معاون پژوهش حوزه علمیه مازندران با بیان این که نگاه به پژوهش در مدارس علمیه باید همانند دیگر دروس علمی حوزه باشد، خاطرنشان کرد: هر چه مباحث تحقیقی و پژوهشی در حوزه رونق بیشتری داشته باشد به طور حتم سرعت تولید علم در این مراکز علمی و دینی بیشتر افزایش خواهد یافت.

حجت الاسلام زارع با اشاره به این که متأسفانه به دلیل عدم توجه به مسائل پژوهشی در پایه های ابتدایی حوزه، طلبه در سطوح بالاتر با مشکلاتی مواجه خواهد شد، تصریح کرد: اگر یک طلبه از همان دوره های پایین با مهارت های پژوهشی آشنا شود در ادامه فعالیت های علمی خود در حوزه به موفقیت های مناسبی دست خواهد یافت.

وی با بیان این که بزرگان حوزه و علما توجه ویژه ای به مسائل تحقیقی در حوزه داشتند، خاطرنشان کرد: مهم ترین دلیل بر این ادعا آثار و تألیفات ارزشمندی است که امروز از عالمان دینی حوزه به یادگار مانده است.

معاون پژوهش حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که بسیاری از بزرگان و مراجع دینی حوزه امروز نیز علیرغم کهولت سن به فعالیت های تحقیقاتی و تألیف کتب اشتغال دارند، تصریح کرد: طلاب باید با الگو گرفتن از چنین شخصیت هایی، بیشتر به موضوع تحقیق و پژوهش در حوزه توجه کنند.

حجت الاسلام زارع با بیان این که معاونان پژوهش مدارس علمیه تلاش کنند تا انجمن های علمی در مدارس شکل گیرد، تصریح کرد: یکی از مهم ترین راه های تقویت پژوهش در حوزه تقویت و گسترش انجمن های علمی است که طلاب در آن حضور پررنگ و چشمگیری دارند.

معاون پژوهش حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که طلاب در انجمن های علمی به صورت تخصصی روی مباحث حوزه به بحث و تبادل نظر علمی خواهند پرداخت، خاطرنشان کرد: این فرصت خوبی برای طلاب است تا با مهارت های پژوهشی و همچنین تدوین مقالات علمی آشنا شوند.

وی بر ضرورت شرکت طلاب در جشنواره ها و همایش علمی حوزه تأکید کرد و گفت: در حال حاضر جشنواره علامه حلی یکی از بسترهای لازم برای تقویت بنیه پژوهشی طلاب و همچنین آشنایی مناسب آنها با مهارت های تحقیق و پژوهش است./۹۵۰/پ204/ب1

ارسال نظرات