۰۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۲
کد خبر: ۵۷۲۲۹۲
رییس دانشکده علوم قرآنی بجنورد خبر داد؛

توقف پذیرش دانشجو در دانشکده علوم قرآنی بجنورد

رییس دانشکده علوم قرآنی بجنورد گفت: در سال جاری این دانشکده بر اساس تصمیم دانشگاه علوم و معارف اسلامی در هیچ‌یک از رشته‌های موجود دانشجو نمی‌پذیرد.
حجت الاسلام مهدوی پور

حجت‌الاسلام رحیم مهدوی پور، رییس دانشکده علوم قرآنی بجنورد، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی،  اظهار داشت: بر اساس تصمیم دانشگاه علوم و معارف اسلامی دانشکده‌هایی که تعداد دانشجوی بیشتری دارند باید در سال جاری پذیرش دانشجو نداشته باشند.

وی با بیان اینکه در کشور حدود 17 دانشکده زیرمجموعه دانشگاه علوم و معارف اسلامی است، افزود: دانشکده علوم قرآنی بجنورد هم به‌عنوان زیرمجموعه این دانشگاه تابع قوانین و مقررات است.

حجت‌الاسلام مهدوی پور اضافه کرد: به دلیل اینکه در دانشکده علوم قرآنی بجنورد دانشجویان بسیاری در حال تحصیل هستند و تعداد این دانشجویان نسبت به دیگر مراکز زیاد است این دانشکده در مهرماه سال جاری دانشجو نمی‌پذیرد.

وی با تأکید بر اینکه این دانشکده در مهرماه سال آینده اقدام به جذب دانشجوی جدید می‌کند، ادامه داد: دانشکده علوم قرآنی بجنورد یک دانشگاه دولتی است که تاکنون همه‌ساله در رشته‌های موجود دانشجو پذیرش کرده است.

حجت‌الاسلام مهدوی پور با اشاره به تعداد رشته‌های موجود در دانشکده علوم قرآنی بجنورد، تصریح کرد: در این دانشکده چهار رشته علوم و معارف قرآن، علوم قرآن و حدیث، تربیت مربی قرآن کریم و تفسیر قرآن وجود دارد و دانشجویان بسته به علاقه و مهارت خود در این رشته‌ها تحصیل می‌کنند.

وی در پایان با اشاره به تعداد دانشجویان در حال تحصیل در این دانشکده، خاطرنشان کرد: هم‌اکنون بیش از 300 دانشجو در چهار رشته در دانشکده علوم قرآنی بجنورد در حال تحصیل هستند.

گفتنی است: دانشکده علوم قرآنی بجنورد تا سال 1385 به‌صورت غیررسمی در حال فعالیت بود و در سال 1386 با پذیرش دانشجو در مقطع کارشناسی رسماً افتتاح شد.

 در آغاز با توجه به کمبود اعتبارات و منابع مالی این دانشکده از زمان افتتاح تا سال ۱۳۹۱ در ساختمان‌های اجاره‌ای فعالیت می‌کرد که در سال 91 به برکت سفر رهبر معظم انقلاب به استان مبلغ دو میلیارد تومان برای احداث این دانشکده اختصاص یافت./9314//۳۰۳/خ

ارسال نظرات