۰۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۷
کد خبر: ۵۷۲۳۵۳
حجت الاسلام والمسلمین فاطمی نیا مطرح کرد؛

وعده آتش دوزخ و گناهان کبیره

استاد حوزه علمیه و دانشگاه گفت: برخی علما معتقدند گناهی که در عِقاب آن وعده آتش داده باشند گناه کبیره است و خداوند متعال در قرآن کریم درباره برخی گناهان و معاصی مستقیماً وعده آتش می‌دهد.
آیت الله فاطمی نیا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالله فاطمی نیا استاد حوزه و دانشگاه در مراسمی که به مناسبت ولادت حضرت رضا (ع) در مسجد جامع ازگل برگزار شد با تبریک این روز عزیز و در ادامه بحث توبه گفت: برخی علما معتقدند گناهی که در عِقاب آن وعده آتش داده باشند گناه کبیره است. خداوند متعال در قرآن کریم درباره برخی گناهان و معاصی مستقیماً وعده آتش می‌دهد.

وی افزود: به طور مثال کسی که مومنی را عمداً به قتل برساند جایگاه او آتش دوزخ و ابدی است. همچنین گناه صغیره و کوچکی که انسان از آن توبه نکند و هر روز آن را تکرار کند، برای او گناه کبیره محسوب می‌شود.

استاد حوزه علمیه و دانشگاه ابراز داشت: با توجه به آیات و روایات شرک از گناهان کبیره است. به فرمایش امام صادق(ع) شرک، قتل نفس، عاق والدین، لواط، زنا، غیبت، خوردن گوشت خوک و افترا زدن به زنان عفیفه و پاکدامن از گناهان کبیره است. ممکن است شخصی نسبت به والدین نیکوکار باشد اما عاق نیز شده باشد.

حجت الاسلام والمسلمین فاطمی نیا بیان داشت: بسیار مشاهده می‌کنیم که فرزند در عین کمک، خدمت و محبت به پدر و مادر در مواردی به خود اجازه می‌دهد مثلا به خاطر اینکه والدین داروی خود را به موقع مصرف نکرده اند سر آنها فریاد می زند و اوقات تلخی می‌کند؛ اینها از جمله مواردی است که سبب عاق والدین می‌شود.

وی در ادامه بیان داشت: خیلی مراقب آبروی مردم باشیم زیرا انسان با یک حدس و گمان ممکن است آبروی افراد را بریزد؛ یکی از موارد ریختن آبروی مومن، لکه دار کردن آبروی زنان عفیفه است.

حجت الاسلام والمسلمین فاطمی نیا در ادامه بحث معاصی و گناهان کبیره و صغیره ابراز داشت: ترک کمک به مظلومان اگر که انسان امکان کمک کردن داشته باشد، از جمله گناهان کبیره است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اگر عیون اخبار الرضا نبود رابطه ما با امام رضا(ع) وصل نمی‌شد؛ به خراسان رفتن امام رضا(ع) مانند کربلا رفتن امام حسین بود. حضرت رضا(ع) آینه خدا بود و تماما نمای کمال و جمال الهی بود./۹۶۹/پ202/ب1

ارسال نظرات