۰۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۹
کد خبر: ۵۷۲۴۰۳

همایش بین‌المللی تبریز و انقلاب مشروطه ایران برگزار می‌شود

همایش بین‌المللی تبریز و انقلاب مشروطه ایران با حضور اندیشمندان حوزوی و دانشگاهی منطقه قفقاز در تبریز برگزار می شود.
همایش مشروطیت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، عزیز جوانپور، رییس همایش بین‌المللی تبریز و انقلاب مشروطه ایران امروز در جلسه هماهنگی کنگره که در بیت امام جمعه تبریز برگزار شد، اظهار داشت: این همایش 14 مرداد ماه با حضور اندیشمندان حوزوی و دانشگاهی منطقه قفقاز در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز برگزار می‌شود.

وی با اشاره به ۱۸ محور تعیین شده همایش تبریز و انقلاب مشروطه، خاطرنشان کرد: از زمان فراخوان تا مدت تعیین شده ۱۸۶ مقاله به دبیرخانه رسیده که ۷۰ مقاله به طور خاص در رابطه با مشروطیت بود و مورد بررسی قرار گرفت و در نهایت ۲۵ مقاله برگزیده در قالب کتاب همایش چاپ شده است.

رییس همایش بین‌المللی تبریز و انقلاب مشروطه ایران ادامه داد: از میان مقالات برگزیده، پنج مقاله خارجی از منطقه قفقاز که به صورت عام از دو کشور ترکیه و جمهوری آذربایجان هستند، انتخاب شده و سه سخنران نیز در روز همایش از این منطقه ارایه مقاله خواهند داشت.

جوانپور با اشاره به اینکه مقالات از سوی اساتید برجسته حوزه و دانشگاه ارائه شده است، گفت: همایش بین‌المللی «تبریز و انقلاب مشروطه» به همت سازمان بسیج فرهنگیان و دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز با مشارکت فعال جهادسازندگی استان، اداره‌کل آموزش و پرورش، شهرداری تبریز، معاونت فرهنگی سپاه و مراکز فرهنگی استان برگزار می شود.

وی با بیان اینکه هدف اصلی همایش تبریز و انقلاب مشروطه نمایان ساختن نقش تبریز در انقلاب ایران است، گفت: تبریز خاستگاه اصلی مشروطه بوده و در توسعه و پیروزی مشروطه نقش اصلی را ایفا کرده است؛ حضور بزرگانی مانند ستارخان‌ و باقرخان در انقلاب مشروطه نشان از جایگاه ویژه تبریز دارد.

رییس همایش بین‌المللی تبریز و انقلاب مشروطه ایران تقارن همایش با رویداد تبریز ۲۰۱۸ را مورد اتفاقی بسیار مبارک دانست و تصریح کرد: تبریز در طول تاریخ اثرگذار بوده و در همه عرصه‌ها پیشرو و پیشگام بوده است، ضمن این‌که تبریز همواره در هدایت انقلاب و جریانات نقش محوری داشته است. 

گفتنی است، همایش بین‌المللی «تبریز و انقلاب مشروطه ایران» در 18 محور علمی و تخصصی با حضور پژوهشگران داخلی و خارجی 14 مرداد ماه سالجاری در تالار شهریار دانشگاه آزاد اسلامی تبریز برگزار می‌شود./935/پ۲۰۴/ب۱

ارسال نظرات