۰۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۵
کد خبر: ۵۷۲۴۲۲
حجت الاسلام والمسلمین حسینی قمی:

ائمه جماعات نسبت به بازگو کردن احکام اهتمام ویژه داشته باشند

استاد سطح عالی حوزه با انتقاد از اینکه متأسفانه در مساجد وقتی قرار است از رساله صحبت شود، تنها احکام اولیه آن بیان می شود، گفت: باید ائمه جماعات نسبت به بازگو کردن احکام معاملات در مساجد اهتمام ویژه ای داشته باشند.
حجت الاسلام والمسلمین حسینی قمی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام والمسلمین سیدحسین حسینی قمی، استاد سطح عالی حوزه، شامگاه چهارشنبه، 3 مردادماه، در ادامه سلسله نشست های طرح تقویت مبانی اعتقادی و شبهه زدایی دینی که در مهدیه مصلای شهرکرد در حال برگزاری است، در جمع اصناف این شهرستان، با تأکید بر اینکه فراگیری احکام فقهی معاملات برای تاجران و بازاریان از مهمترین ضرورتها است، گفت: یکی از واقعیتهای امروز جامعه ما این است که متأسفانه بسیاری از بازاریان و اصناف نسبت به احکام صنف خود آگاهی کامل و جامع ندارند و این یک خسران بزر گ است.

وی غفلت از احکام تجارت را سبب باطل شدن بسیاری از معاملات بیان کرد و افزود: پیشنهاد من این است که به صورت هفتگی در این استان کلاس احکام تجارت ویژه بازاریان برگزار شود که در این بین نقش خود اصناف و بازاریان غیرقابل انکار است.

استاد سطوح عالی حوزه‌ های علمیه قم با انتقاد از اینکه متأسفانه در مساجد هم وقتی قرار است از رساله صحبت شود، تنها احکام اولیه آن بیان می شود، تصریح کرد: باید ائمه جماعات نسبت به بازگو کردن احکام معاملات در مساجد اهتمام ویژه ای داشته باشند چراکه امام راحل می فرمایند: واجب است هر کسی معامله و تجارتی دارد، احکام آن را بداند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی قمی با اشاره به سخن گهربار امیر مؤمنان(ع) که فرمودند: «هر کس احکام تجارت را بلد نباشد و به این وادی وارد شود، در رباخواری فرو می رود»؛ خاطرنشان کرد: باید در نشستهای دینی یادداشت برداری کنیم تا آثار آن نشست برای سالها باقی بماند؛ رفع شبهات دینی مهمترین رسالت امروز تک تک افراد جامعه است.

وی رواج بیکاری در جامعه را یکی از معضلات امروز کشور بیان کرد و با تأکید بر اینکه مسؤولان باید به فکر چاره باشند، خاطرنشان کرد: متأسفانه تا اسم اشتغال می آید، کار دولتی در ذهن ها تداعی پیدا می کند این در حالی است که در روایات بسیاری تأکید شده که به دنبال کار استخدامی نباشید.

کارشناس رسانه ملی با اشاره به اینکه کسی که به دنبال کار استخدامی باشد، روی خود را بسته است، ابراز کرد: فرد کارمند تنها چشمش به حسایش است و این یعنی محدود کردن رزق؛ متأسفانه توجه به امور کشاورزی در کشور کم است که باید مورد توجه جدی مسؤولان قرار گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی قمی با بیان اینکه متأسفانه جوانان پشت صحنه افراد موفق را نمی بینند به همین دلیل به دنبال آن هستند که یک شب به جایگاه های بلند برسند، اظهار کرد: همه بدانند تا زحمت و تلاش شبانه روزی نباشد؛ رشد و شکوفایی امکان پذیر نیست./9457//۲۰۳/خ

ارسال نظرات