۰۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۲
کد خبر: ۵۷۲۴۲۶
کارشناس مذهبی رسانه ملی:

درک حس خوب عبادت نتیجه لقمه حلال است

حجت الاسلام والمسلمین حسینی قمی با اشاره به اینکه درک حس خوب عبادت نتیجه لقمه حلال است، گفت: روزی حلال است که به انسان نماز شب و عبادت می دهد؛ اگر اهل عبادت نیستیم باید در حلال بودن روزی خود شک کنیم.
حجت الاسلام والمسلمین حسینی قمی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام والمسلمین سیدحسین حسینی قمی، کارشناس مذهبی رسانه ملی، صبح امروز در ادامه سلسله نشست های طرح تقویت مبانی اعتقادی و شبهه زدایی دینی و در جمع بازاریان و اصناف این شهرستان، با تشریح روزی حلال و اثراتی که بر زندگی انسان می گذارد، خاطرنشان کرد: از امام باقر(ع) سؤال شد که جدتان امیر مؤمنان(ع) را معرفی کنید، ایشان در جواب فرمودند: جدم علی(ع) کسی است که به خداوند قسم در دنیا مال حرام مصرف نکرد و این نشان از اهمیت بالای رزق حلال دارد.

وی با اشاره به اینکه درک حس خوب عبادت نتیجه لقمه حلال است، ادامه داد: روزی حلال است که به انسان نماز شب و عبادت می دهد؛ اگر اهل عبادت نیستیم باید در حلال بودن روزی خود شک کنیم.

استاد سطوح عالی حوزه‌ های علمیه قم با بیان اینکه اختلاسهای امروز کشور نتیجه آن است که بسیاری از شکم ها جهنمی شده اند، افزود: متأسفانه در شرایط کنونی کشور برخی ها تنها به فکر مکیدن خون مردم هستند و در این بین دست به هر کاری می زنند که این نتیجه روزی حرام است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی قمی با تشریح آنچه سبب حرام شدن روزی حلال می شود، تصریح کرد: رباخواری از جمله مواردی است که روزی حلال را حرام می کند که متأسفانه روز به روز در حال گسترش است و باید از فراگیر آن به شدت ترسید.

وی با بیان اینکه متأسفانه عملکرد بسیاری از بانکهای امروز کشور در جهت دستورات الهی نیست، گفت: بیان واقعیتهای جامعه در راستای تضعیف نظام نیست بلکه در جهت حفظ آن است چراکه صیانت از انقلاب از اوجب واجبات است.

کارشناس مذهبی رسانه ملی، با اشاره به اینکه جریمه دیرکرد که از سوی بانک ها گرفته می شود، حرام است، ادامه داد: متأسفانه امروز مردم از سیستم بانکداری کشور رضایت ندارند و این شایسته نظام اسلامی نیست.

وی رشوه خواری و کم فروشی را از دیگر مواردی دانست که سبب حرام شدن روزی می شود و افزود: غش در معامله نظام تجاری کشور را بیچاره کرده است؛ بسیاری از کالاهای داخلی به کشورهای خارجی صادر می شوند اما متأسفانه این صادرات ادامه پیدا نمی کند چراکه در این معاملات غش صورت می گیرد.

استاد سطوح عالی حوزه‌ های علمیه قم با تأکید بر اینکه داشتن صداقت در تجارت شرط لازم برای ادامه کار است، ابراز کرد: اگر می خواهیم کسب و کارمان برکت داشته باشد باید در راه خداوند به نیازمندان کمک کنیم و زکات و خمس مالمان را به صورت سالانه و مستمر پرداخت نماییم؛ متأسفانه پرداخت خمس در بین افراد جامعه فراگیر و نهادینه نشده و عمده مشکلات امروز کشور هم به همین خاطر است./9457//۲۰۳/خ

ارسال نظرات