۰۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۱
کد خبر: ۵۷۲۴۳۵
حجت الاسلام مرادی:

وقف تا ابد دارایی انسان را حفظ می‌کند

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه وقف تا ابد دارایی انسان را حفظ می‌کند، گفت: خداوند از بدگویی، اسراف در مال و درخواست‌های متنوع از دیگران بیزار است.
حجت الاسلام شهاب مرادی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، جشن میلاد با سعادت حضرت علی بن موسی الرضا(ع) همزمان با شام ولادت با حضور حجت الاسلام والمسلمین گواهی رییس سازمان بسیج اساتید، طلاب و روحانیون و حجت الاسلام محمدزاده مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان تهران در آستان مقدس امامزاده صالح برگزار شد.

در ابتدای این مراسم حجت الاسلام والمسلمین گواهی با عرض تبریک به مناسبت میلاد با سعادت امام رضا(ع) به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: عشق و علاقه مردم ایران نسبت به اماکن مقدسه و امامزادگان واجب التعظیم ذاتی و وصف ناپذیر است.

وی افزود: از همین رو محبان اهل بیت(ع) در مواجهه با بحران و مشکلات به آن بزرگان توسل جسته و ائمه اطهار(ع) را واسطه قرار می‌دهند تا مشکلاتشان حل شود.

در ادامه حجت الاسلام شهاب مرادی به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: هر چیزی که به امام رضا(ع) مرتبط است باید به آن ابراز محبت کرد و همه حاجات را از محضر این امام همام درخواست کرد.

وی افزود: طبق صریح کلام امام رضا(ع) خداوند از سه چیز بسیار بیزار است که یکی از آن سه جدال و نزاع کردن با دیگران است که باید از آن اجتناب شود. انسان زمانی که می‌بیند گفت‌وگوی او نتیجه‌ای ندارد دیگر نباید به بحث و جدل ادامه دهد.

حجت الاسلام مرادی با استناد به روایتی از پیامبراکرم(ص) که فرمودند: خداوند به جنس مونث رئوف‌تر از آقایان است، اظهار داشت: تنها چیزی که ممکن است یک زن عفیفه و پاکدامن را جهنمی کند همین غیبت و بدگویی است از این رو بانوان باید بیشتر مراقب زبانشان باشند هر چند مردان نیز از این امر نباید غفلت کنند.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: اگر کسی درباره والدین خود بدگویی کند عاق والدین می‌شود بنابراین فرزندان نه تنها نباید بد والدین را بگویند بلکه در برابر آنان باید فروتن و متواضع باشند. هر آنچه در سلوک گیر انسان می‌آید در رعایت ادب به پدر و مادر است.

وی در ادامه اسراف در مال را یکی دیگر از اموری دانست که خداوند از آن بیزاری می‌جوید، گفت: انسان نباید مال خود را هدر بدهد و اهل اسراف باشد و وسایلی که لازم ندارد خریداری کند از این رو خداوند می‌فرماید: از مالتان برای فقرا و یتیمان استفاده کنید.

حجت الاسلام مرادی ادامه داد: انسان در هر عمل خیری که انجام می‌دهد باید سعی کند آن عمل رنگ و بوی حسینی داشته باشد و تلاش کند از اموال خود قبل از آنکه مرگش فرا برسد وقف کند زیرا وقف تا ابد دارایی انسان را حفظ می‌کند.

استاد حوزه علمیه اضافه کرد: امروز با وجود مشکلات اقتصادی غرض دادن به برادر دینی مردانگی است و خداوند این عمل نیکو را بدون پاسخ باقی نمی‌گذارد.

وی با اشاره به سومین مورد، خاطرنشان کرد: خداوند از اینکه انسان از دیگران درخواست‌های متنوع داشته باشد بیزار است خداوند نمی‌پسندد انسان چشمش به مال و درب خانه دیگران باشد خداوند دوست دارد چشم بنده‌اش فقط به درب خانه الهی باشد./813/پ202/ب1

 

ارسال نظرات